Cele mai frecvente probleme atunci când ajungem cu maşina la service. Cum să ne ferim de „mecanicii de ocazie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu de puţine ori, şoferii cad în plasa mecanicilor „de ocazie” şi pleacă din service cu buzunarul gol şi cu autovehiculul mai defect decât era înainte.

Nervi, costuri mai mari decât se aşteptau, întârzieri şi nesiguranţă, este experienţa multor români, atunci când sunt nevoiţi să meargă cu maşina la un service auto.

Nu de puţine ori, documentarea unor defecţiuni la maşinile ajunse în service-uri nu este făcută temeinic. „După ochi”, mecanicii recomandă iniţial anumite piese, care odată montate nu rezolvă complet problema pentru care autoturismele au ajuns în service.

Astfel, proprietarii maşinilor sunt puşi în situaţia de a plăti noi piese şi operaţiuni. Pentru a nu pica în plasă, şoferii trebuie să solicite explicaţii detaliate în ceea ce priveşte defecţiunile menţionate de mecanic, eventual să solicite o altă părere, de la un alt service/mecanic.

O altă problemă reclamată de cei care au ajuns cu maşinile în service-uri o reprezintă preţurile pieselor umflate pe factură. Unele service-uri impun clienţilor ca piesele necesare pentru reparaţia autoturismului să fie achiziţionate doar prin intermediul lor şi, de obicei, acestea sunt mai mari faţă de cele ale altor distribuitori.

În service-urile auto ajung cel mai des cei care trebuie să-şi facă revizia maşinii. Aceasta constă, în principal, în schimbul de ulei, schimbul filtrelor de aer, ulei şi combustibil. Nu toţi cei care şi-au lăsat autoturismul pe mâna mecanicilor s-au ales şi cu piese/consumabile noi. Clienţii ţepuiţi de mecanici au reclamat faptul că aceştia din urmă au preferat să „cosmetizeze” pisele ce trebuiau înlocuite, în loc să le schimbe cu unele noi, pe care de altfel le-au şi plătit. 

Mecanicii de bună credinţă recomandă şoferilor marcarea piesei cumpărate, pentru ca odată ieşit de pe poarta service-ului, să poată fi verificat dacă aceasta corespunde.

Sfaturi şi recomandări pentru proprietarii de maşini care ajungcu autoturismele la un service auto:

- informare din timp cu privire la costuri (preţul pieselor şi consumabilelor, manopera/oră/lucrare)

- asigurare cu privire la faptul că service-ul funcţionează legal şi este autorizat de Registrul Auto Român (RAR)

- solicitarea unui deviz estimativ al intervenţiei

- solicitarea facturii – documentul trebuie să conţină data şi locul efectuării reparaţiei, modul de calcul al manoperei (timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică, piesele de schimb utilizate, alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate, numărul de înmatriculare al autoturismului şi, eventual, kilometrajul acestuia

- service-ul are obligaţia să restituie piesele înlocuite, cu excepţia acelora care sunt utilizate la reparaţie pe perioada garanţiei

- service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spaţiului de lucru – nici o neregularitate a procesului de reparaţie nu trebuie să vă fie imputată

Citiţi şi:

FOTO Cazul fetelor minore bătute cu biciul de tatăl lor. Poliţia a fost sesizată de reprezentantul unei asociaţii din Danemarca

 

FOTO Cimitir vechi de peste 5000 de ani descoperit la Râmeţ, lângă Transalpina de Apuseni. Planurile arheologilor pentru a pune în valoare noul sit

 

Proces cu miză de 8 milioane de lei: investigaţii hidrologice şi geofizice la Centrul de Management al Deşeurilor din Alba