Ce faci când vrei să returnezi ambalaje și automatul dă eroare. Ce se întâmplă când recipientul are lichid în el

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu sunt puține cazurile în care cei care au încercat să returneze ambalaje cu garanție s-au confruntat cu erori ale automatelor, ceea ce a generat frustrări repetate. RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, a recunoscut problemele și a transmis câteva recomandări.

FOTO Facebook RetuRO

„Știm, de atâtea ori ai fost să returnezi și a dat eroare automatul. Am învățat și noi din greșeli… și din erori și vrem să îmbunătățim lucrurile. Am pus cap la cap o serie de recomandări pe care le poți încerca atunci când automatul nu-ți primește un ambalaj cu simbolul Ambalaj cu garanție.”, se arată într-una dintre multele comunicări online ale RetuRO.

Postarea a generat peste 160 de comentarii, inclusiv ironii.

„Dar când mă duc să cumpăr o sticla și dau 50 de bani, de ce nu da erori niciodată casa de marcat?”, a întrebat, cinic, pe Facebook, un utilizator.

Imediat a venit și răspunsul RetuRO:

Garanția o plătești comerciantului în momentul în care achiți produsul, după ce codul de bare a fost scanat la casa de marcat, lucru care se face automat. Știm că aparatele mai dau erori, dar sperăm să-ți fie de folos recomandările”. 

Într-o grafică simplă, RetuRO a postat cele câteva sugestii de care utilizatorii automatelor ar trebui să țină cont.

Iată și cum ar trebui returnate corect ambalajele din metal:

Desigur, mâna nu are ce căuta în aparat.

Vezi AICI pașii corecți pentru evitarea blocării aparatelor!

Ce se întâmplă dacă ambalajul pe care dorești să îl returnezi are lichid în el?

Orice cantitate de lichid rămasă în ambalaj poate afecta greutatea acestuia, existând posibilitatea ca el să fie refuzat de echipamentele automate sau în momentul în care alegi returnarea manuală.

„Recomandăm ca ambalajele să fie golite complet pentru a fi sigur/ă că îți recuperezi garanția”, precizează RetuRO.

Unde poți returna ambalajele?

Majoritatea comercianților și retailerilor au un punct de returnare a ambalajelor reciclabile ce fac obiectul SGR. Există excepții pentru industria HoReCa, magazinele online sau magazinele mici, cu spații de vânzare sub 200 de metri pătrați. Aceste magazine mici se pot asocia pentru a forma puncte de returnare comune. 

Există un număr maxim de ambalaje pe care le poți returna deodată?

Nu există un număr maxim specificat pentru returnarea ambalajelor. Cu toate acestea, RetuRo recomandă returnarea ambalajelor în mod regulat pentru a evita acumularea lor și pentru a beneficia de rambursarea garanției cât mai curând posibil.

Ce se întâmplă cu ambalajele după ce le returnezi?

Ambalaje returnate în magazine vor ajunge în centrele regionale RetuRO, unde vor fi numărate și sortate pentru ca, mai apoi, să ajungă la reciclatori. Acest pas nu numai că reduce deșeurile, dar contribuie și la economia circulară, asigurându-se că resursele sunt utilizate în mod eficient și sustenabil. Întreaga infrastructură de preluare a ambalajelor din magazine e organizată de RetuRO.

Cum primesc garanția înapoi pentru ambalajele returnate?

Atunci când returnezi ambalajele care fac parte din Sistemul Garanție-Returnare, ai următoarele opțiuni pentru a primi înapoi valoarea garanției, în funcție de metoda de colectare și preferințele tale: Pentru colectarea manuală, poți alege să primești valoarea garanției în numerar, voucher sau transfer bancar.

Pentru colectarea automată, vei primi un voucher care reprezintă valoarea garanției. Acest voucher poate fi folosit pentru cumpărături în acel magazin sau, dacă preferi, poate fi schimbat în numerar. De asemenea, există opțiunea de a primi valoarea garanției prin transfer bancar”, explică administratorul SGR.

Ești obligat să folosești voucherul primit în același magazin?

Da, voucherul poate fi folosit ca o reducere pentru următoarele cumpărături în același magazin unde ai efectuat returnarea.

Ai însă și opțiunea de a-l schimba în numerar sau de a primi valoarea garanției prin transfer bancar”, precizează RetuRO.