Două planete locuibile au fost descoperite orbitând o stea care poate fi văzută cu ochiul liber

Foto: Sen.com

Două planete care pot fi locuite au fost descoperite de curând de către cercetători, orbitând o stea extrem de similară cu Soarele nostru, pe nume ”Tau Ceti”.

Aceasta nu se află foarte departe de sistemul nostru solar, distanţa fiind de doar 12 ani-lumină. Asta înseamnă că steaua se poate vedea cu ochiul lber, dacă starea meteo permite acest lucru şi dacă, evident, ştii unde să te uiţi. Cele două planete locuibile se află în aşa numită ”Zonă Goldilocks”, adică exact acel ”petic” de spaţiu care nu este nici prea aproape, nici prea departe de steaua care oferă căldură şi energie.

Planetele descoperite sunt de 3,9 ori mai mari decât Pământul, iar asta înseamnă că şi gravitaţia lor este mai puternică. Cercetătorii sunt de părere că acestea ar putea susţine condiţii optime pentru dezvoltarea procpice a vieţii. Cele două astre se adaugă pe lista de planete despre care ştim că sunt similare Pământului. Însă e ceva mai greu să şi ajungem acolo.

Chiar şi steaua, Tau Ceti, este similară Soarelui din multe puncte de vedere. Ambele sunt de aproximativ aceeaşi mărime şi strălucesc la fel de puternic, fapt care ne arată că vârstele lor sunt apropiate. În viitor, de ce nu, planetele care orbitează în jurul lui Tau Ceti ar putea deveni noi case pentru rasa umană.