Adevărul despre originea noastră, descoperit într-un os de 45.000 de ani

Cercetătorii au reconstruit un genom uman complet al unui bărbat care a trăit acum 45.000 de ani. E cea mai veche secvenţă de ADN complet descoperit până acum.

Potrivit unui studiu publicat în revista “Nature”, oamenii au început să plece din Africa acum 60.000 de ani şi au emigrat spre Europa sau Asia. Astfel, ei au descoperit o bucată de ADN din interiorul unui os găsit în Siberia care a dus la o teorie interesantă: oamenii moderni au trăit şi au avut relaţii sexuale cu oamenii din Neanderthal. Pentru scurtă vreme, cele două specii au fost unite.

“E dovada că ceea ce a existat cândva nu mai poate fi reconstruit cu oamenii de acum”, a declarat John Hawks, un paleoantropolog de la Universitatea din Wisconsin.

Ce e interesant la această descoperire e faptul că genomul este complet. Până acum, cercetătorii au cules doar bucăţi reduse de gene ale oamenilor din trecut. Între timp, odată cu avansul tehnologiei, s-au descoperit metode mai bune prin care se pot uni fragmente de ADN, pentru a ajunge la o secvenţă completă, care să ne ducă la înţelegerea mai bună a relaţiilor dintre Homo Sapiens şi omul din Neanderthal.

Echipa de la Institutul Max Planck, cea care a publicat astăzi această descoperire, este şi în spatele concluziei că oamenii de astăzi şi cei din Neanderthal au un strămoş comun care a trăit acum 600.000 de ani.

Fosila din Siberia

Cercetătorii s-au folosit de un fragment de os descoperit în Siberia. În 2008, Nikolai Peristov a mers de-a lungul râului Irtish din Siberia, în căutarea unor oase de mamut. El a observat un os în apă şi l-a oferit Academiei de Ştiinţe din Rusia.

Cercetătorii ruşi au identificat osul ca aparţinând unui om modern. Pentru a-i determina vârsta, l-au trimis la Universitatea din Oxford. Astfel, s-a aflat că este vechi de 45.000 de ani.

În 2012 a început reconstruirea ADN-ului, după ce au fost luate mostre de ADN.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/neanderthal" target="_blank">View the story "Neanderthal" on Storify</a>]