Facebook Graph Search, produsul cu care Zuckerberg şi Microsoft tatonează căutările sociale pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a lansat în această seară un motor de căutare intern, numit Graph Search, care va funcţiona pentru persoane, fotografii, locuri şi interese. De asemenea, Facebook a lansat şi un parteneriat periculos cu Microsoft, care s-ar putea extinde şi la rezultate de pe internet.

Facebook a lansat în această seară un motor de căutare intern pentru reţeaua socială. Cu ajutorul acestuia utilizatorii vor putea căuta mai uşor persoane, fotografii, interese şi, în general, oameni cu aceleaşi pasiuni cu ei. Mai multe în articolul despre căutările sociale şi în actualizările LIVE de mai jos. 

Motorul de căutare poate fi accesat pe noua pagină pe care a lansat-o Facebook, iar dacă vreţi să folosiţi căutarea va trebui să vă înscrieţi pe lista de aşteptare pentru versiunea 

Motorul de căutare de la Facebook se numeşte Graph Search şi este practic unul intern, pentru descoperirea de informaţii relevante despre utilizatori, fotografii, locuri şi interese. De exemplu, putem căuta "persoane din aria mea geografică şi care se uită la Star Wars în timp ce mănâncă de la McDonald's", iar Graph Search ar putea să dea rezultate. 

image

Foto

image
image

Mark Zuckerberg FOTOGRAFII Reuters  gallery-link

Pilonii aceştia patru sunt încă în dezvoltare, iar Facebook va lansa opţiunea în varianta beta, pe bază de invitaţii. În schimb, pe viitor, interesanta alianţă dintre Facebook şi Bing de la Microsoft ar putea fi periculoasă, pentru că motorul de căutare de pe internet va funcţiona ca o roată de rezervă în cazul în care Graph Search nu va întoarce rezultate relevante. 

Mark Zuckerberg a profitat de ocazie şi de întrebările jurnaliştilor pentru a ironiza şi a lovi discret în gigantul Google. Astfel, întrebat dacă nu s-a gândit la Google ca un partener, Zuckerberg a spus că apreciază partenerii care au aceeaşi filosofie în privinţa confidenţialităţii cu Facebook, iar Microsoft a fost mai dispus la aşa ceva. 

"Vrem să dăm posibilitatea oamenilor ca atunci când postează lucruri pe Facebook să poată să le retragă şi să o facă imediat imediat. Microsoft a fost mai dispus să facă lucrurile în stilul Facebook", a declarat Mark Zuckerberg.

UPDATE 24: O întrebare foarte interesantă este dacă vor exista informaţii de pe INstagram în rezultate. 

Mark Zuckerberg: "Ne-ar plăcea foarte mult asta, dar trebuie să ne amintim că e un produs beta. Motivul pentru care unele lucruri nu sunt în Graph Search este faptul că este greu să ne descurcăm cu toate deodată. Lucrăm."

UPDATE 23: Viitorul a fost creionat în această seară de Facebook şi Microsoft, care vor dezvolta acest motor de căutare în viitor, pentru că aşa cum spune Zuckerberg "mai bine rezultate de pe web, decât niciun rezultat, dacă Graph Search nu găseşte nimic". 

Mark Zuckerberg, întrebat de problemele de confidenţialitate ale Google: "Principalul lucru este că atunci când cineva postează pe Facebook, le dăm posibilitatea de a populariza lucruri, de a le publica, dar şi să şi le retragă ulterior şi imediat. Microsoft a fost mai dispus să facă lucrurile în stilul Facebook".

UPDATE 22: Există o integrare între Bing şi Facebook, astfel că Bing, motorul de căutare de la Microsoft, va prelua acolo unde Graph Search nu se pricepe pentru a da rezultate relevante. 

"Am lucrat cu Microsoft pentru a îmbunătăţi rezultatele lor sociale, iar Microsoft ne-a ajutat pentru a înţelege şi îmbunătăţi căutările. Ne-ar plăcea să lucrăm cu Google, dar am vrut să incorporăm căutările, iar atât timp cât companiile sunt dispuse să respecte intimitatea consumatorilor, vom lucra cu ei", spune Mark Zuckerberg. 

Un atac fin la adresa Google şi problemelor sale. 

image

UPDATE 21: Căutările Graph Search vor fi disponibile de astăzi pentru sute, poate mii de persoane. Dar cei de la Facebook spun că dezvoltarea depinde mult de perioada de Beta, adică cea în care se testează diferite metode prin care motorul de căutare intern va deveni mai bun. 

De asemenea, căutările, spun reprezentanţii Facebook, nu vor influenţa reclamele deloc. 

UPDATE 20: Deja Mark Zuckerberg ia întrebările jurnaliştilor. Prima curiozitate este dacă Graph Search va putea găsi lucruri care nu sunt găsite acum pe Facebook. Este clar o aluzie la faptul că Facebook ar putea să extindă acest motor de căutare în viitor, pentru a semăna şi mai mult cu unul clasic. După cum spune şi Zuckerberg, nu neapărat ca să ucidă Google, ci ca să ofere o experienţă completă. Răsunsul?

"Nu. Nimic nou nu va fi descoperit cu această căutare care nu a fost de găsit înainte", răspunde un inginer Facebook. Astfel, cei care se temeau că profilele de Facebook vor deveni mai deschise căutărilor şi nu îşi vor păstra intimitatea pot să stea liniştiţi. 

UPDATE 19: Versiunea beta este disponibilă prin invitaţie, dar încă aşteaptă mai multe indexări, iar ea va fi oferită pe parcurs mai multor utilizatori. Această situaţie s-a întâmplat şi cu profilul de tip Timeline, când Facebook l-a introdus către toţi utilizatorii abia după un an. 

image

UPDATE 18: Mark Zuckerberg anunţă alianţa cu Bing, pentru a aduce rezultate clasice de pe internet în motorul de căutare Graph Search din Facebook. De exemplu, dacă dorim să căutăm vremea, putem să folosim Graph Search şi ni se vor da rezultate relevante. 

"Nu credem că lumea va veni la noi pentru căutări pe internet, dar credem că este important să oferim totuşi un produs cât mai bun", spune Zuckerberg. 

image

UPDATE 17: Cei de la Facebook demonstrează cum putem scoate un tag pe care l-am primit de la un prieten şi cum putem să-l rugăm să înlăture poza în totalitate. 

Mark Zuckerberg reintră pe scenă şi spune că Graph Search e un produs încă în teste şi că Facebook îl va rafina. "Graph Search este un nou mod prin care putem vedea informaţia"

image

UPDATE 16: Cum poate un asemenea motor de căutare să respecte intimitatea utilizatorilor? Ne pregătim să aflăm de la programatorii Facebook care au lucrat la acest nou motor de căutare. 

image

UPDATE 15: Al patrulea pilon al căutărilor de pe Facebook sunt locurile. Astfel, studiul de caz pe care îl foloseşte Facebook este cel al căutării unui dentist într-un anumit loc. 

image

UPDATE 14: Graph Search poate căuta după persoane, locuri, dar şi după interesele cuiva. Astfel, putem restrânge căutarea doar la cei care şi-au distribuit informaţiile cu noi şi au ca pasiune Star Wars. 

image

UPDATE 13: Căutarea poate fi făcută după an sau după loculş unde au fost făcute imaginile. Cu toate acestea, încă nu aflăm cât de mult contează ca poza să fi fost localizată prin "tag" sau prin dată. 

Lars Rasmussen mai spune că rezultatele Facebook vor conţine doar rezultatele distribuite de prieteni cu tine. 

image

UPDATE 12: Căutările pe Facebook după poze se pot face cu ajutorul Graph Search. „Este la fel de uşor ca şi cum ai căuta fotografii ai prietenilor mei“. 

„Poţi rafina căutările după locul în care au fost făcute fotografiile sau activitatea practicată“, mai spun inginerii Facebook. 

image

UPDATE 11: Dacă o persoană decide să nu-şi facă profilul public decât prietenilor şi nu prietenilor terţiari, ea nu va apărea în căutările Graph Search. 

UPDATE 10: Demonstraţia făcută de inginerii Facebook arată destul de impresionantă, căutarea fiind foarte fină şi înţelegând limbajul folosit pentru a extrage informaţii din baza de date de un miliard de persoane. 

image

UPDATE 9: "Nu e vorba doar despre un set specific de persoane. Căutarea oferă rezultate în ordinea apropierii conexiunii de acea persoană", mai spun inginerii Facebook. 

Practic, cei mai apropiaţi prieteni vor fi primii în rezultate, dacă se potrivesc cuvintelor cheie întroduse. Lars Rasmussen încearcă o demonstraţie foarte exactă folosind căutarea "Oameni numiţi Chris, care sunt prietenii lui Lars şi care au mers la Stanford“. 

UPDATE 8: Cei care au creat această aplicaţie sunt inginerii Tom Stocky şi Lars Rasmussen, care încearcă să descrie mai bine ceea ce face Graph Search. 

„Bara de căutări completează în direct în timpul căutării (ca pe Google sau Quora - n.r.). Căutarea devine şi titlul paginii. „Prietenii mei care apreciază Star Wars şi Harry Potter“, spune Rasmussen. 

image

UPDATE 7: Graph Search poate să găsească şi locuri. Mark ilustrează acest lucru căutând restaurante mexicane în Palo Alto, iar Graph Search aduce informaţiile sociale, dar şi cele bazate pe ratingul de valoare al unui restaurant. 

image

UPDATE 6:  Cum funcţionează Graph Search? Aceasta este întrebarea lui Zuckerberg. "Lars Rasmussen este cel care a venit ca titlul paginii să fie căutarea, iar informaţia din pagină să fie conţinutul. Dar totul se bazează pe corectitudinea titlului", spune Zuckerberg. 

Cu ajutorul unui video prezentat de către Facebook, se demonstrează cum o persoană poate căuta ca într-un motor clasic restaurante din anumite locuri, prieteni din anumite localităţi sau emisiuni pe care prietenii noştri le apreciază. 

De exemplu, Zuckerberg spune că vrea să caute "Prietenii care trăiesc în Palo Alto, California şi le place Game of Thrones". 

image

UPDATE 5: "10% din puterea de calcul a Facebook este folosită pentru asigurarea intimităţii persoanelor". Mark Zuckerberg prezintă motorul de căutare în comparaţie cu motorul de căutare clasic pe internet, întărind faptul că Graph Search reprezintă o căutare în ecosistemul de un miliard de utilizatori al Facebook. 

"Trebuie doar să întrebi cine sunt prietenii mei din San Francisco şi vei primi acest răspuns", spune Mark Zuckerberg. 

UPDATE4 : "Graph Search nu este căutare pe internet. Sunt un miliard de persoane, 240 de miliarde de fotografii şi 1.000 de miliarde în Social Graph pe Facebook. Indexarea conţinutului este marea provocare pentru a găsi instantaneu ceea ce doreşti. Şi va fi atent cu intimitatea"

image

UPDATE 3: "Facebook are trei piloni principali. Primul este fluxul de ştiri, al doilea este profilul Timeline, iar al treilea este căutarea în orice formă şi-o doresc oamenii. Graph nu este căutare pe Google". 

image

UPDATE 2: Mark Zuckerberg a apărut pe scenă. "Misiunea noastră este să facem lumea mai deschisă şi mai conectată". Acesta este începutul discursului lui Mark Zuckerberg, care prezintă modul cum aplicaţiile de tip open graph reuşesc să conecteze oamenii din toată planeta. 

image

UPDATE 1: Evenimentul Facebook este pe cale să înceapă la sediul companiei. 

Ipotezele sunt diverse, de la un telefon mobil la un motor de căutare. Potrivit surselor Pocket-Lint, este aproape sigur că Facebook va lansa un motor de căutare integrat social, pentru a concura cu Google.

De asemenea, visurile pentru un smartphone Facebook există deja de aproape doi ani, iar TechCrunch a dat această informaţia de la sursele lor. Dacă ar fi adevărat, am putea asista la prezentarea unui telefon Android, cu un sistem de operare total modificat, care să integreze reţeaua socială în fiecare colţ al său.

Tot de la TechCrunch vine o informaţie interesantă, dar se pare că nu definitivă. Facebook lucrează la o aplicaţia mult mai grafică pentru mobil, în special iOS. Aplicaţia de acum a fost îmbunătăţită acum câteva luni, dar designul ei a rămas identic. Facebook ar dori să se inspire din Windows Phone şi din Google+ (fără a pronunţa aceste cuvinte) şi va oferi o experienţă vizuală interesantă.

În plus, în această seară am putea asista şi la lansarea unei platforme de publicitate pentru dispozitivele mobile, unde Facebook nu are o strategie clară şi bine conturată. Oricum ar fi, lucrurile vor fi aflate de la ora 20.  

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite