Viitorul şoselelor - maşina Google fără şofer a devenit mai inteligentă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Maşina Google se plimbă prin California
Maşina Google se plimbă prin California

Google a anunţat că a făcut progrese uriaşe cu maşina sa fără şofer. Aceasta poate circula fără probleme prin oraş şi a făcut 1,3 milioane de kilometri.

După câţiva ani de studii şi kilometri interminabili pe străzile din Mountain View, maşina Google ştie să recunoască ciclişti, pietoni, autobuze şi să ştie ce să facă la o trecere de nivel cu calea ferată.

Cum se descurcă maşina Google pe şosele?

În imaginile publicate pe YouTube, maşina de la Google priveşte drumul prin intermediul unor coduri de culoare şi cu ajutorul unor garduri virtuale. Acestea sunt amplasate atunci când există obstacole, aşa cum sunt trecerile la nivel cu calea ferată, bicicliştii, pietonii sau maşinile staţionate.

Cu ajutorul camerei montate pe acoperişul automobilului, vehiculul Google vede ceea ce se întâmplă pe şosea, recunoaşte luminile roşii şi verzi ale semaforului, viteza maşinilor din jur şi cele staţionate. De asemenea, acum a devenit şi mai inteligentă.

De exemplu, în momentul când maşina Google circulă pe lângă biciclişti, iar aceştia ridică mâna stângă pentru a schimba direcţia de mers, maşina ştie că acest lucru înseamnă semnalizare şi reduce viteza şi lasă bicicliştii. De asemenea, acordă prioritate suplimentare autobuzelor care ies din staţie,

La trecerea la nivel cu calea ferată, în faţa ochilor maşinii se pun garduri virtuale care analizează viteza şi indicatorul trenului. Pentru maşinile parcate, Google se uită în spate, reduce viteza, aşteaptă şi apoi calculează dacă poate depăşi.

Practic, softul recunoaşte acum cam toate obiectele şi oamenii din jurul maşinii. Google a reuşit să facă maşina fără şofer să se descurce ideal în condiţiile de trafic normale ale unui oraş. Ce a mai rămas de făcut? Maşina e lentă, nu are foarte mult curaj în trafic şi nu ştie să depăşească. Ea a făcut 1,3 milioane de kilometri.

Maşina robotică de la Google foloseşte echipamente de 150.000 de dolari pentru a menţine vehiculul pe şosea. Primele teste au avut loc cu Toyota Prius, Audi TT şi Lexus RH450h, iar maşinile au avut mereu un pasager cu el. Testele au avut loc pe şoselele din Mountain View, California, oraşul unde este sediul Google.

În august 2012, echipa de la Google a reuşit să facă 500.000 de kilometri fără niciun accident, iar în decembrie 2013 patru state din SUA au oferit dreptul Google de a trimite maşina oricând pe şosele - Nevada, Florida, California şi Michigan. 

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/google-1" target="_blank">View the story "Google" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite