„Trebuie ştiut faptul că şi frunzele de ridiche au beneficii terapeutice şi se pot adăuga în supe şi în salatele de crudităţi, pentru că acestea au un conţinut bogat de minerale (seleniu, potasiu, calciu şi sulf), de vitamine (A, B1, B2 şi C) şi de compuşi sulfuroşi, importanţi pentru persoanele predispuse la osteoporoză", precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie, cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie.

Reţeta săptămânii: Supă de ridichi cu năut

Ingrediente: 50 g de năut, 3 legături de ridichi de lună, tocate cu frunze cu tot, o ceapă verde, curăţată şi tocată, o frunză de dafin, o linguriţă de cimbru măcinat, 600 ml de apă, 5 linguri de ulei de măsline.

Preparare: Puneţi năutul într-o oală cu apă şi lăsaţi-l să se înmoaie cel puţin şase ore. După aceea, puneţi toate ingredientele, cu excepţia uleiului de măsline, într-o oală cu apă, la foc iute. Când supa începe să dea în clocot, acoperiţi vasul cu un capac, reduceţi flacăra aragazului şi lăsaţi să fiarbă înăbuşit timp de o jumătate de oră. Scoateţi frunza de dafin şi pasaţi ingredientele într-un blender până ce obţineţi un piure. La final, adăugaţi uleiul de măsline şi serviţi supa caldă.