Prelungirea somnului peste 8-9 ore creşte riscul de diabet zaharat cu 50%

Prelungirea
somnului peste 8-9 ore creşte riscul de diabet zaharat cu 50%

Odihna de calitate ne fereşte de boli

Acelaşi lucru se poate întâmpla şi dacă scădem durata somnului la doar 5-6 ore pe noapte, atrag atenţia medici nutriţionişti.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă somnul este odihnitor şi se întinde pe o durată de 7-8 ore pe noapte atunci el ne ajută să ne păstrăm sănătatea.

Somnul liniştit ocupă 80% din durată şi are rolul cel mai important în refacerea organismului. Lipsa somnului sau întreruperea lui fie în timpul somnului liniştit, cât şi în timpul somnului cu mişcări rapide ale ochilor – perioada viselor – dezechilibrează organismul şi ne expune bolilor.

Potrivit Abecedarului de obezitate, coordonat de prof.dr. Nicolae Hâncu, medic de diabet, nutriţie şi boli metabolice, dacă scădem durata somnului la 5-6 ore pe noapte creşte riscul de diabet cu 30%, dar şi dacă prelungim durata la peste 8 ore riscăm să facem diabet. În acest din urmă caz riscul a fost cuantificat la 50%.

Pentru a avea un somn odihnitor suntem îndemnaţi să facem sport, să ne tratăm apneea dacă suferim de ea şi să scădem în greutate.

Totodată, durata siestei nu trebuie să depăşească 30 de minute în fotoliu sau pe canapea.

 

citeste totul despre: