Vânzările de medicamente au crescut în primul semestru din 2015. Pe ce tip de pastile s-au dus banii românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţii din România în primul trimestru al anului a fost de 3,27 miliarde de lei, la preţ de distribuţie, în creştere cu 10,7% faţă de 2014, potrivit rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, realizat de Cegedim.

„Evoluţia din trimestrul 1 2015, deşi sub cea din trimestrul 4 2014, a fost peste aşteptările noastre anterioare datorită performanţei produselor OTC (n.r. - medicamente eliberate fără prescripţie), în special cele sezoniere, şi - oarecum paradoxal - datorită anunţului reducerii preţurilor şi introducerii cardului de sănătate. În aceste condiţii, din cauza reducerilor de preţ anunţate recent, pentru anul 2015 revizuim prognoza de evoluţie a pieţei, de la +3,5% la -2,8% în lei (după o evaluare sumară asupra căreia vom reveni), însă atragem atenţia asupra scăderii semnificative a disponibilităţii produselor ieftine în a doua parte a anului”, a declarat Petru Crăciun, directorul general Cegedim, într-un comunicat de presă.

Ce medicamente s-au vândut la liber în farmacii

Potrivit acestuia, s-au vândut mai multe medicamente fără prescripţie medicală faţă de anul precedent, în timp ce segmentul de spital a fost şi el în creştere.

Studiul mai arată că în privinţa evoluţiei principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidenţiază creşteri în volum peste media pieţei în cazul medicamentelor pentru sistemul respirator (15,3%), pentru sânge si organe hematopoietice (14,4%) şi pentru sistemul digestiv şi metabolism (11%).

În valoare, creşterea medicamentelor pentru sistemul respirator a fost de 18,8%, pentru sistemul digestiv şi metabolism de 14,3% şi pentru sânge şi organe hematopoietice de 12,2%.

Marii jucători de pe piaţa farmaceutică

Componenţa principalelor 10 corporaţii din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparaţie cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 862,8 milioane de lei, urmată de Hoffmann La Roche cu vânzări de 801,7 milioane lei şi Servier (inclusiv Egis) cu 705,4 milioane lei.

Topul primilor 10 jucători este completat de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 698,6 milioane lei, Pfizer (622,3 milioane lei), GlaxoSmithKline (553,8 milioane lei), Ranbaxy (542,4 milioane lei), AstraZeneca (527,6 milioane lei), Merck & Co (396,7 milioane lei) şi Krka (383,5 milioane lei).

În volume, componenţa principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparaţie cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 62 de milioane de unităţi, urmată de Ranbaxy/Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu vânzări de 49,5 milioane de unităţi şi Servier (inclusiv Egis) cu 33 de milioane de unităţi.

Topul primilor 10 jucători este completat de Alvogen (inclusiv Labormed) cu 30,7 milioane de unităţi, Antibiotice (30,1 milioane de unităţi), GlaxoSmithKline (27 de milioane de unităţi), Novartis (inclusiv Sandoz) cu 26,5 milioane de unităţi, Krka (23,8 milioane de unităţi), Biofarm (20,3 milioane de unităţi) şi Gedeon Richter (20,2 milioane unităţi).

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite