Tramvaie nemţeşti, modernizate româneşte. O nouă garnitură "Armonia", care a costat 500.000 de euro, s-a defectat pe şinele din Timişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

S-a defectat un nou tramvai modernizat recent în România, cu suma de 500.000 de euro. Second-handurile nemţeşti circulă fără probleme de peste 40 de ani.

Am trăit-o şi pe asta. Mult lăudatul "Armonia", aşa cum a fost denumit tramvaiul modernizat în oraşele Paşcani şi Arad, a ajuns din nou în depou tractat de camionul de intervenţie al RATT.

Garnitura circula pe linia 2 şi s-a defectat în zona Spitalului de Copii „Louis Ţurcanu”. În acest timp s-a format o coadă mare de tramvaie, iar pasagerii au avut de aşteptat mai bine o jumătate de oră pentru ca circulaţia pe şine să se poată relua. Acest lucru s-a întâmplat după ce tramvaiul "Armonia" a fost tras în depou. 

Directorul Ioan Goia, a declarat pentru tion.ro, că a fost un blocaj la motorul tramvaiului, mai exact la alimentarea cu energie electrică. A fost nevoie de o repornire a garniturii prin resetarea părţii electrice.


Tramvaiele Armonia sunt făcute la Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad. Mai exact, vechile tramvaie nemţeşti, fabricate în anii 60-70, au fost refăcute "din temelii".

Tramvaiele nemţeşti au fost pe străzile din Bremen şi Karlsruhe până în anii 90-2000, când au început să fie donate Timişoarei. În Bremen şi acum circulă aceste modele, în paralele cu tramvaiele noi. Acestea au înlocuit toate tramvaiele româneşti, fabricate în anii 70-80, chiar la Timişoara. Ele erau însă de foarte proastă calitate, iarna era frig, geamurile şi uşile nu se închideau, zdrăngănea totul din încheietură. Cele nemţeşti, chiar dacă erau mai vechi, erau confortabile, silenţioase, călduroase. 
 

Confom contractului de modernizare a tramvaielor germane, doar boghiul (şasiul) era păstrat, şi asta pentru că are o durată de viaţă de 100 de ani. În rest, totul este nou, începând de la formă, sistemele de acţionare până la scaune şi instalaţii de climatizare. Tramvaiele modernizate au avut însă probleme de la bun început, încă de când au ajuns pe şinele din Timişoara. 
 


Defectarea  tramvaiului "Armonia" a dat peste cap circulaţia din Timişoara VIDEO Radu Constantin
 

Primarul Nicolae Robu, spunea, anul trecut, după primele nemulţumiri ale timişorenilor, că orice problemă se poate remedia, garniturile fiind în garanţie cinci ani. „Trebuie făcută o sesizare şi trebuie să se intervină. Nu se pune problema să le trimitem înapoi, se poate interveni aici, în ateliere. Nu este nicio problemă, vin specialiştii şi fac aici”, spunea primarul Timişoarei, în iarna anul trecut.
 

RATT a trimis la Paşcani şi Arad 12 tramvaie nemţeşti la reabilitare. Şapte au ajuns deja la Timişoara, însă în circulaţie au fost puse deocamdată doar patru.
 

Citeşte şi:
 

FOTO VIDEO Timişoara, oraşul tramvaielor nemţeşti. Cum s-a trecut de la rablele „Timiş“ la luxoasele „second-handuri“ din Bremen şi Karlsruhe


Aniversarea a 145 de ani de la primul tramvai tras de cai, în Timişoara. A fost al treilea după New York şi Paris

Nostalgii timişorene. Amintiri despre oraşul de altădată: "Pe vremea tramvaiului cu cai"

Cu tramvaiul prin centrul Timişoarei: imagini istorice realizate de olandezul Oerlemans GALERIE FOTO

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite