Monopoly cu note la Colegiul Economic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Diana, Maria şi Alexandra, la standul Matin de Passion, amenajat în şcoală
Diana, Maria şi Alexandra, la standul Matin de Passion, amenajat în şcoală

Tinerii îşi dezvoltă spiritul întreprinzător prin activităţi reale, dar în firme fictive. În luna martie, liceul târgoviştean va fi reprezentat la două târguri internaţionale pentru firmele de exerciţiu, cum sunt numite afacerile virtuale ale elevilor.

Firma de exerciţiu este o metodă de învăţare, prin care elevii liceelor economice şi tehnice pot pune în practică ceea ce învaţă la orele de teorie. Metoda a fost implementată la nivelul Colegiului Economic “Ion Ghica” din Târgovişte, din anul 2003 şi face parte din planul de învăţământ. “În prezent, în liceu, funcţionează 18 firme. Ele sunt înregistrate la ROCT, Centrala Reţelei Firmelor de Exerciţiu sau a Întreprinderilor Simulate din România. Avem documentaţia ca la o firmă reală, dar capitalul este virtual”, ne-a explicat Roxana Georgescu, unul dintre profesorii implicaţi în proiect.

Joaca de-a “firma” este educativă

Firmele de exerciţiu îi cuprind pe toţi elevii de la clasele a XI-a şi a XII-a. „Firmele de exerciţiu se înregistrează la începutul şcolii. Elevii îşi împart rolurile. Managerul e ales prin vot şi rămâne în această funcţie. Ceilalţi trec prin toate posturile”, ne spune Cristina Tanislav, profesoară de marketing şi coordonator al proiectului. „Nu avem voie să preluăm date din viaţa reală. Firma este continuarea firească şi necesară a instruirii de bază. Ei folosesc cunoştinţe de la diverse discipline: economie, contabilitate, comerţ, limbi străine, informatică, drept şi legislaţie, marketing etc.”, spune Roxana Georgescu.

În luna martie, câteva dintre firmele de la colegiul târgoviştean vor participa la două târguri internaţionale, la Barcelona şi la Praga. „La Barcelona, va participa firma Florart, care se ocupă cu comercializarea florilor şi cu aranjamentele florale. La Praga, vor participa DolceVino, Delicious şi Matin de Passion. Vor fi patru concursuri: spot TV, prezentare PowerPoint, catalog şi cel mai bun stand”, ne dă mai multe detalii Cristina Tanislav. Diana Bonto este managerul firmei Matin de Passion. „Firma se ocupă cu comercializarea angro a cafelei. În acest proiect nu există monotonie şi învăţăm să lucrăm în echipă”, consideră Diana. Alexandra Georgescu ocupă postul de director Resurse Umane în cadrul firmei. “Nu mă limitez la sarcinile mele şi îmi ajut colegii. Învăţ să fac de toate”, spune tânăra. Maria Brânzaru face parte, şi ea, din echipa Matin de Passion. „Anul trecut, am fost la Târgul de la Salzburg. A fost o experienţă interesantă. În această firmă îmi dezvolt abilităţile de comunicare şi simţul artistic”, mărturiseşte eleva.

Câştigători la Praga

Printre premiile obţinute, firmele de exerciţiu din Târgovişte au cinci locuri I, la Praga: cel mai bun stand, în 2003 – firma Scut, cel mai bun stand în 2004 – firma DolceVino, cel mai bun catalog, în 2004 şi în 2008 – firma DolceVino, cel mai bun catalog, în 2007 – firma Florart.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite