50.000 de noi locuri de muncă în România, printr-un proiect cu finanţare europeană tocmai demarat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Unul din terminalele portului Duisburg, care inspira investiţia de la Galaţi FOTO duisburg.eu
Unul din terminalele portului Duisburg, care inspira investiţia de la Galaţi FOTO duisburg.eu

Investiţia, care va costa în final 80 de milioane de euro, presupune construirea la Galaţi a unui uriaş terminal portuar, în sistem containerizat, ce va tranzita peste cinci milioane de tone de mărfuri pe an. Prima etapă, ce presupune amenajări portuare de 25 de milioane de euro, a fost demarată în 25 octombrie.

Veşti bune pentru românii aflaţi în căutarea unui loc de muncă. La Galaţi vor fi disponibile în curând până la 50.000 de joburi, ca urmare a demarării, zilele trecute, a unui proiect de infrastructură extrem de interesant.

Mai exact, până la sfârşitul lunii martie a anului 2020, în Port Bazinul Nou (companie cu capital privat ce-şi are sediul la Galaţi) se va finaliza prima etapă a a proiectului european „Platforma Multimodală Galaţi-înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrală Rhin-Dunăre/Alpi”.

Proiectul amintit constă în modernizarea infrastructurii portuare destinată manipulării şi transportului mărfurilor în containere, dar şi a infrastructurii rutiere şi de cale ferată adiacente, dar şi dezvoltarea unor noi afaceri complementare.

Lucrările au început deja şi sunt prevăzute, în prima etapă, a se desfăşura timp de trei ani şi opt luni. Ele constau în amenajarea unui cheu cu o lungime de 8,5 kilometri, în lucrări de dragare în Port Bazinul Nou, în umplerea parţială a bazinului portuar pentru a se crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi în nivelarea profilului elevaţiei în platforme.

Valoarea acestei etape a proiectului este de 25,6 milioane de euro, din care finanţare nerambursabilă de la Comisia Europeană (prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF) este de 21.776.814 euro.

Restul banilor este asigurat prin cofinanţarea de la bugetul de stat (3.450.053 euro – prin intermediul Administraţie Portuare a Dunării Maritime  - APDM) şi prin contribuţia proprie a investitorilor privaţi  Metaltrade International SRL şi Port Bazinul Nou (392.914 euro).

Zona se va face investiţia de 80 de milioane de euro de la Galaţi FOTO Google Earth

Zona unde se va face investiţia de 80 de milioane de euro de la Galaţi FOTO Google Earth

Întreg proiectul conţine patru mari obiective, respectiv moderrnizarea infrastructurii portuare (începută),  realizarea racordului rutier şi feroviar, amenajarea platformei multimodale şi amenajarea zonei de acces către platformă. Celelalte trei etape ale proiectului au un necesar de circa 50 de milioane de euro şi vor fi finanţate prin proiecte ulterioare. 

„Proiectul, cu o valoare totală de aproximativ 80 de milioane de euro, prevede realizarea în termen de zece ani a unei platforme multimodale în portul Galaţi, un obiectiv ce ar putea conduce la crearea a minim 50.000 de noi locuri de muncă, dar şi la înfiinţarea, la Galaţi, a diverse activităţi economice (de la servicii, până la industrie şi producţie în Zona Liberă sau Parcul Industrial), a declarat cu ocazia lansării proiectului”, directorul APDM, Luigi Marius Ciubrei.

Potrivit directorului Port Bazinul Nou, Corneliu Găvăneanu, prin platforma multimodală ar putea fi tranzitate circa 300.000 de containere, echivalentul a circa şase milioane de tone de marfă pe an, în condiţiile în care traficul maxim realizat prin Port Bazinul Nou, a fost de un milion de tone, în perioada în care combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi era la capacitate maximă de producţie.

„Portul Duisburg, aflat la un moment dat într-o situaţie asemănătoare cu Portul Galaţi, a luat măsura de a introduce sistemul de logistică prin containere. A ajuns să construiască zece terminale intermodale,  iar traficul de mărfuri a crescut foarte mult. E un exemplu pe care dorim să-l urmăm şi în zona noastră, la Galaţi. Cu ajutorul partenerului nostru, Portul Duisburg, am reuşit să înţelegem ce înseamnă logistica în economia mondială, am văzut cât de mult a crescut importanţa traficului containerizat în transporturile internaţionale. Scopul acestui terminal multimodal este de a valorifica oportunitatea ca Galaţiul să facă parte din aceste lanţuri logistice”, a declarat Găvăneanu.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite