Cum ne răcorim pe caniculă. De ce sunt interzise sucurile când este foarte cald, ce consumăm pentru o hidratare corectă

Cum ne răcorim pe caniculă. De ce sunt interzise sucurile când este foarte cald, ce consumăm pentru o hidratare 
corectă

Căldura excesivă supune organismul la presiuni FOTO David Muntean

Pentru a trece mai uşor peste disconfortul termic, în zilele toride specialiştii ne învaţă ce trebuie să mâncăm. Mai mult decât atât, medicii spun că atunci când este foarte cald trebuie să renunţăm la cafeaua, ceaiul sau berea pentru că favorizează deshidratarea.

Ştiri pe aceeaşi temă



“Având în vedere temperaturile ridicate ce se vor înregistra, reamintim cetăţenilor câteva recomandări pentru prevenirea incidentelor. În primul rând, trebuie evitat  pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11.00 – 18.00.
Dacă aveţi aer condiţionat, reglaţi aparatul astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală. De asemenea, ventilatoarele nu trebuie folosite dacă temperatura aerului depăşeşte 32 grade Celsius", spune dr. Camelia Truică, medic epidemiolog în cadrul Direcţiei de Sănătate Publică din Călăraşi.
Specialiştii spun că pentru a ne simţi confortabil trebuie purtate pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise. Zilnic trebuie consumaţi între 1,5 – 2 litri de lichide, fără a aştepta să apară senzaţia de sete. În perioadele de caniculă se recomandă consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minut.

Cât  mai multe fructe şi legume proaspete

În zilele caniculare, spun medicii, nu trebuie consumat alcool  (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii. Deşi am fi tentaţi să credem că ne răcorim, băuturile alcoolice ne fac mai mult rău decât bine.

Şi băuturile cu conţinut ridicat de cofeină(cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri racoritoare carbogazoase) trebuie evitate deoarece acestea sunt diuretice şi astfel se pierd lichidele din corp şi intervine deshidratarea. Este indicat să consumăm fructe şi legume proaspete (pepene galben, roşu, prune, castraveţi, roşii) deoarece acestea conţin o mare cantitate de apă- o doză de iaurt produce aceeaşi hidratare ca şi un pahar de apă. Şi legumele intră în categoria alegerilor bune atunci când cauţi să te hidratezi prin mesele tale. De exemplu, castraveţii conţin 95% apă, iar spanacul ardeii graşi sau roşiile peste 90%.

Lactatele nu trebuie să lipsească

Lactatele pot fi incluse şi ele pe lista alimentelor bune pentru hidratare. Iaurtul are, de exemplu,  89 procente apa şi până şi brânzeturile tari pot avea în compoziţie 40% apă.
În plus, specialiştii ne sfătuiesc să adăugăm pe lista alimentelor care aduc apă în organism şi cărnurile slabe sau ouăle. Alimentele pot oferi, în medie, 20% din necesarul de apă zilnic şi pentru că stimuleaza consumul de lichide. Mai mult decât atât, alimentele au un aport de minerale, precum sodiu sau potasiu, care ajuta organsimul să păstreze apa.

Evitaţi munca la câmp!

“Evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, grădinărit etc). De asemenea, atenţionăm persoanele din mediul rural să evite pe cât posibil efectuarea muncilor agricole in intervalul 11.00-17.00. Trebuie să avem grij de persoanele dependente de noi(copii, vârstnici, persoane cu dizabilităţi) oferindu-le, în mod regulat lichide, chiar dacă nu le solicită”, spune specialistul.
 
Vă recomandăm şi:

Prognoza meteo: vreme de coşmar. În ce regiune va ploua în fiecare zi, cât de cald se face după 21 martie, unde va fi frig

Prognoza meteo: ploi puternice lovesc România. De când şi unde se anunţă precipitaţii abundente, cât de cald va fi

citeste totul despre: