Test Drive Nissan Qashqai 1.5dCi Acenta
0Dacă prima generaţie Qashqai a fost poziţionată de către Nissan ca o compactă, cea de a doua a ajuns la statutul de crossover. Dar lumea, clienţii l-au privit şi îl privesc ca pe un SUV compact. Qashqai va fi oricând o alternative la o compactă, iar cei de la Nissan tocmai pe aerul aspirational indus de clasa crossover/suv mizează.
Dinamică
Deşi la volanul unui crossover cu garda la sol de 182 mm nu prea eşti tentat să aştepţi prea multă rigoare, Qashqai te surprinde plăcut. Suspensia este o idee mai fermă, asta şi pentru a diminua din start ruliul firesc mai mare al unei maşini cu o gardă la sol mai mare. La categoria sfaturi utile, optaţi pentru jante de 16 sau 17 inch, asta pentru a avea cel mai bun compromise din partea trenului de rulare. Dacă vreţi estetică, puteţi merge pe jante de 19 inch, dar să vorbiţi cu drumarii ca toate şoselele să fie impecabile. Versiunea cu tracţiune faţă aduce şi avantajul unei mase mai mici cu aproximativ 130 kg. Versiunea testate are o masa de 1.460 kg, o valoare bună pentru un crossover/ SUV compact.
Se simte lipsa tracţiunii integrale? NU! Şi asta pentru că sistemul All Mode 4x4i în marea lui majoritate va fi lăsat de cel de la volan în modul 2WD (tracţiune faţă).