Traian Halalai, EximBank: „Avem şi capacitatea, şi disponibilitatea de a susţine comunitatea de business”

Traian Halalai, EximBank: „Avem şi
capacitatea, şi disponibilitatea de a susţine comunitatea de business”

Traian Halalai, preşedintele EximBank

Într-un material publicat în ediţia curentă a FP România, preşedintele EximBank spune că obiectivul strategic al băncii pentru 2014 rămâne susţinerea cât mai multor proiecte de business care să contribuie la dezvoltarea capitalului autohton, cu impact la nivelul comunităţii locale şi al economiei în general.

Articol publicat în ediţia FP România nr. 39 (martie/ aprilie 2014) 
 
Care sunt priorităţile EximBank pentru acest an?

Traian Halalai: Anul acesta vom pune accentul pe susţinerea activităţilor de producţie, iar companiile cu acest obiect de activitate vor reprezenta un grup-ţintă de clienţi căruia îi vom acorda o importanţă sporită. Vom continua, desigur, să acordăm atenţie şi să promovăm interesele firmelor româneşti exportatoare. Sintetizând, obiectivul nostru principal rămâne identificarea şi susţinerea cât mai multor proiecte ale firmelor.
Ne-am dinamizat activitatea comercială – expunerea pe segmentul de creditare s-a majorat anul trecut cu 60% faţă de decembrie 2012 – şi ne-am extins portofoliul de clienţi încheind acorduri financiare cu unii dintre cei mai reprezentativi jucători din economie, precum Alro, Antibiotice Iaşi, Agricover IFN, Grup Servicii Petroliere, Adrem Invest sau Romcab. Acest lucru arată că am continuat să fim o prezenţă activă pe segmentul finanţărilor corporate şi consider acest lucru drept un argument puternic pentru companiile locale, în sensul de a le convinge că nu trebuie să aştepte apariţia unor condiţii perfecte pentru afacerile lor, ci că ne pot aborda pentru a le susţine planurile de dezvoltare.
 
Cum îi convinge EximBank pe oamenii de afaceri că poate fi un partener viabil pentru ei?

Continuarea procesului de comunicare directă cu oamenii de afaceri este un punct important pe agenda noastră şi se va derula pe două paliere. Pe de o parte, vom organiza întâlniri punctuale cu comunităţile locale de afaceri din ţară, iar pe de altă parte banca se va implica activ în dezvoltarea Asociaţiei Române a Exportatorilor – AREX.
Anul trecut am început un proiect de comunicare directă cu oamenii de afaceri şi am organizat întâlniri cu comunităţile de afaceri locale la care au participat aproape 400 de manageri şi reprezentanţi ai autorităţilor locale. Feedback-ul pe care l-am avut ne-a convins că trebuie să continuăm acest proiect. 
În ceea ce priveşte AREX, pentru EximBank aceasta va reprezenta încă un canal prin care va pune în aplicare rolul pe care este obligată să îl îndeplinească în conformitate cu statutul său – de susţinător al mediului de afaceri românesc şi al tranzacţiilor internaţionale. Credem că AREX – care are ca obiective susţinerea şi promovarea intereselor exportatorilor în vederea consolidării prezenţei româneşti pe pieţe externe şi promovarea relaţiilor economice dintre românia şi alte state – reprezintă în acest moment alternativa pentru companiile care vor să ţină pasul cu piaţa, pentru că va pune accentul pe networking şi pe transferul de know-how.
 
Care sunt perspectivele economiei româneşti şi ce rol poate juca EximBank în context macro?

Evoluţiile macroeconomice şi financiare de la începutul lui 2013 şi până în prezent sunt remarcabile, însă românia trebuie să continue eforturile pentru modernizarea economiei şi creşterea competitivităţii, pentru a se asigura o convergenţă reală către economiile celorlaltor state membre ale UE. Creşterea pe termen lung a competitivităţii rămâne o provocare majoră atunci când se stabilesc şi se implementează politici macroeconomice, iar priorităţile rămân restructurarea întreprinderilor de stat, a sistemului de colectare a veniturilor, a sistemului de sănătate şi educaţional, dar şi creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene şi majorarea investiţiilor în infrastructură. EximBank, în calitatea sa de agent al statului român, dublată de rolul de bancă comercială propriu-zisă, se va concentra pe susţinerea eficientă a sectoarelor strategice ale economiei pentru atingerea ţintelor de creştere a volumului exporturilor şi de majorare a gradului de absorbţie a fondurilor europene.
 
Traian Halalai este preşedintele EximBank. 
 
EximBank este o instituţie specializată al cărei portofoliu de produse, axat pe cele trei direcţii de acţiune - finanţare, garantare şi asigurare, permite băncii să susţină activitatea şi dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor şi a companiilor ce derulează proiecte în domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, în special a celor ce contribuie la absorbţia de fonduri europene. www.eximbank.ro. 
 
citeste totul despre: