România are 747 de kilometri de autostrăzi, cu 64 mai mulţi decât în 2014. Drumuri de pământ: 10.600 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reţeaua de autostrăzi din România s-a extins cu 64 de kilometri în 2015 (+9,4%), până la 747 de kilometri, în timp ce 10.584 kilometri de drumuri judeţene şi comunale şi 15 kilometri de drumuri naţionale sunt de pământ, arată datele publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Cei 747 de kilometri de autostrăzi reprezintă doar 4,2% din totalul drumurilor naţionale din România, potrivit datelor INS.

Totuşi, lungimea reţelei de autostrăzi menţionate de către INS cuprinde şi lotul 3 ai Autostrăzii Sibiu-Orăştie, cu o lungime de 22 de kilometri, inaugurat în noiembrie 2014 şi închis în luna septembrie 2015, din cauza unor deficienţe grave.

15 kilometri de Drumuri Naţionale sunt de pământ

În România mai există 15 kilometri de Drumuri Naţionale, 2.024 de kilometri de drumuri judeţene şi 8.560 de kilometri de drumuri comunale din pământ, potrivit datelor INS.

Reamintim că pentru accesarea celor 15 kilometri de Drumuri Naţionale de pământ şoferii trebuie să plătească rovinietă, altfel sunt pasibili de amenzi usturătoare.

Comparativ cu 2014, numărul de drumuri naţionale din pământ a rămas acelaşi, în timp ce 173 de kilometri de drumuri judeţene şi 142 de kilometri de drumuri comunale au fost asfaltate anul trecut.

În total, aproape 38% din reţeaua totală de drumuri publice din România, adică 32.303 kilometri, este formată din drumuri pietruite şi de pământ.

Modernizate: 4 din 10 kilometri

Drumurile modernizate reprezintă 38% din total, adică 32.641 de kilometri, iar circa 21.000 de kilometri, sau 25% din total, sunt drumuri cu îmbrăcăminte uşoare rutiere.

Datele INS arată că anul trecut au fost modernizate 385 de kilometri de drumuri naţionale, 1.495 de kilometri de drumuri judeţene şi 521 de kilometri de drumuri comunale.

Drumurile publice totalizau 86.080 km, din care 17.606 km (20,5%) drumuri naţionale, 35.316 km (41%) drumuri judeţene şi 33.158 km (38,5%), drumuri comunale, a mai comunicat INS.

Jumătate din drumuri sunt expirate

Anul trecut, 41,5% din drumurile modernizate şi 51,2% din cele cu îmbrăcăminţi uşoare aveau durata de serviciu depăşită şi necesitau reparaţii, potrivit INS.

Din totalul drumurilor naţionale, 35,2% (6.193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747 km) autostrăzi, 1,6% (281 km) drumuri cu trei benzi de circulaţie, 10,3% (1.807 km) drumuri cu patru benzi de circulaţie şi 0,1% (22 km) drumuri cu şase benzi de circulaţie.

Drumurile judeţene erau în proporţie de 39,9% cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere, iar 44% din drumurile comunale erau pietruite.


Avem 10.770 de kilometri de căi ferate

Tot INS a mai comunicat că, la 31 decembrie 2015, liniile de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însumau 10.770 km, din care 10.632 km (98,7%) erau linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament îngust şi 134 km linii cu ecartament larg.

Densitatea liniilor a fost de 45,2 kilometri la 1.000 kmp teritoriu.

Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în ordine, în regiunea Bucureşti-Ilfov (153,2‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sud Est şi regiunea Nord Vest (48,8‰).

La sfârşitul anului 2015, lungimea liniilor de cale ferată în exploatare electrificate era de 4.030 km reprezentând 37,4% din reţeaua de cale ferată în exploatare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite