GHID Ce trebuie să faci în caz de accident auto în afara ţării

GHID Ce
trebuie să faci în caz de accident auto în afara ţării

Şoferii care sunt implicaţi într-un accident auto în afara ţării trebuie să ştie câteva lucruri esenţiale pe care le au de făcut şi de care trebuie să ţină cont. De exemplu, pe perioda valabilităţii asigurării RCA pe care o deţin, ei beneficiază în mod automat şi de o asigurare carte verde valabilă.

Ştiri pe aceeaşi temă

De asemenea, când sunt implicaţi într-un accident, şoferii trebuie să completeze cu atenţie toate rubricile formularului „Constatare amiabilă de accident” şi să urmărească şi ca celălalt şofer să facă acest lucru sau să aştepte să vină autorităţile competente, dacă legislaţia ţării respective impune acest lucru. Formularul „Constatare amiabila de accident” trebuie să fie cât mai complet şi lizibil completat.

Dacă „vinovat“ de producerea accidentului este celălalt vehicul, şoferii trebuie să solicite o copie (şi/sau să facă o poză) a documentului de asigurare al vehiculului „vinovat”. Este recomandat totodată ca şoferii să facă poze la locul accidentului, cu semnele de circulaţie, cu strada, intersecţia şi poziţia vehiculelor şi cu documentele celorlalte persoane/vehicule implicate în accident.

Dacă sunteţi vinovat de producerea accidentului, şoferii trebuie să înmâneze celuilalt şofer o copie după documentul lor de asigurare carte verde, după talonul auto - certificatul de înmatriculare, carnetul dvs. de conducere etc., dar şi să îşi anunţe cât mai repede asigurătorul şi să urmeze instrucţiunile acestuia.

Pliant Carte Verde

Campanie de informare

Instrucţiunile sunt parte a unui ghid, rezultat al unui proiect-pilot de informare a şoferilor în legătură cu paşii pe care trebuie să îi urmeze în cazul producerii unui accident auto în străinătate. Acesta a fost dezvoltat de către Biroul Asigurătorilor Auto din România, în parteneriat cu Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Poliţia de Frontieră, Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor şi Academia Titi Aur.

Proiectul vizează informarea conducătorilor auto care părăsesc teritoriul României prin intermediul unor pliante distribuite în trei dintre cele mai tranzitate puncte de trecere a frontierei în perioada verii: Vama Veche, Negru Vodă şi Nădlac. Aceasta este doar prima etapă a unei campanii ample de informare cu privire la asigurarea Carte Verde, mai multe acţiuni care să vină în sprijinul posesorilor de asigurare RCA urmând să fie realizate anul viitor, când este vizată şi atragerea mai multor parteneri din zone diferite de interes, care să contribuie la popularizarea informaţiilor.

Pliantele conţin detalii despre asigurarea Carte Verde, ţările unde aceasta este valabilă, precum şi modul în care poate fi utilizată, în cazul producerii unui accident auto în afara graniţelor ţării.

Începând de mâine, 24 august, pliantele vor fi distribuite după următorul program:

  • 24 şi 25 august - punctul de trecere a frontierei Negru Vodă.
  • 26 şi 27 august - punctul de trecere a frontierei Vama Veche.
  • 28 şi 29 august - punctul de trecere a frontierei Nădlac.
 

„Obiectivul BAAR, instituţia în ale cărei atribuţii intră gestionarea asigurării Carte Verde, este informarea corectă şi completă a conducătorilor auto cu privire la drepturile, dar şi obligaţiile pe care le au atunci când călătoresc în străinătate şi sunt implicaţi într-un accident auto. Prin intermediul acestei campanii, ne-am propus să venim în sprijinul şoferilor, oferindu-le un ghid complet care conţine informaţii uşor de înţeles şi aplicat. Este prima campanie în acest sens demarată de BAAR şi cu siguranţă vor urma multe alte iniţiative orientate pro-client”, a declarat Mădălin Roşu, preşedintele BAAR.

„Educarea şi informarea corectă a consumatorilor este o prioritate şi o preocupare constantă a UNSAR. Astfel, implicarea în această campanie a venit ca un demers firesc: dorim să oferim consumatorilor de asigurare toate informaţiile de care au nevoie despre produsele utilizate. Acest proiect dă startul unor campanii de informare a clienţilor şi ne dorim ca, împreună cu toate instituţiile partenere, prin punerea în comun a eforturilor, să contribuim la creşterea nivelului de educaţie financiară şi rutieră şi, desigur, în câţiva ani să se înregistreze o scădere semnificativă a numărul de accidente rutiere de pe străzile din România”, a declarat Adrian Marin, preşedintele UNSAR.

„Protecţia consumatorilor şi educaţia financiară reprezintă obiective strategice pentru ASF. Este fundamental ca toţi consumatorii de produse financiare non-bancare să fie informaţi corect, complet şi la timp, în legătură cu drepturile pe care le au. Considerăm că astfel de campanii au un rol informativ important şi de aceea ASF îşi manifestă deschiderea totală pentru asemenea parteneriate care vin în sprijinul consumatorilor”, a declarat Călin Rangu, director Direcţia Relaţii cu Publicul, Petiţii şi Educaţie Financiară în cadrul ASF.

citeste totul despre: