Finanţele modifică Declaraţia 112, ca urmare a noutăţilor aduse de ordonanţa lăcomiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Finanţelor modifică Formularul D112 – „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, ca urmare a noutăţilor pe care le-a adus Guvernul prin ordonanţa lăcomiei.

Printr-un proiect de ordin, ministerul Finanţelor vine cu un nou model al Formularului D112, aducând modificări atât conţinutului, cât şi modalităţii de depunere şi de gestionare a Declaraţiei.

Potrivit Finanţelor, necesitatea elaborării proiectului de ordin comun se impune ca urmare a modificărilor legislative apărute în domeniul asigurărilor sociale, precum şi a celor din domeniul legislaţiei fiscale, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018.

Principalele modificări                                                       

Prevederile ordinului vizează modificarea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate corespunzător cu modificările din legislaţia specifică, după cum urmează:

·         introducerea posibilităţii deducerii din creanţa fiscală “Contribuţia de asigurări sociale, datorată de către persoanele fizice care au calitatea de angajaţi sau pentru care există obligaţia plăţii contribuţiei de asigurări sociale, potrivit legii“ (poz.2 din Nomenclatorul “Creanţe fiscale”), a sumelor reprezentând ajutor de deces care se plătesc de către instituţia care gestionează bugetul asigurărilor pentru şomaj, în contul asigurărilor sociale;

·         introducerea scutirii din caseta ”Creanţă fiscală” a sumelor reprezentând    impozit pe venit  şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate scutite de la plată în perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. De asemenea, pentru a se aplica o prevedere unitară tuturor salariaţilor care beneficiază de facilităţi fiscale în baza art. 60 din Codul fiscal, în casetă se vor înscrie şi alte sume scutite de la plata impozitului în perioada de raportare, potrivit legii;

·         introducerea unor noi casete pentru înscrierea cifrei de afaceri şi a ponderii cifrei de afaceri din activităţile prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, în vederea acordării facilităţilor fiscale în luna de raportare, în sensul declarării de către angajator, pe proprie răspundere, a îndeplinirii condiţiilor aplicării acestora;

·         introducerea în Nomenclatorul Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi poziţii pentru categoriile de salariaţi pentru care salariul minim brut pe ţară este diferenţiat, în vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS şi CAM, pentru identificarea salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în  domeniul construcţiilor şi beneficiază de facilităţi fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum şi pentru persoanele care desfăşoară activităţi necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

·         introducerea unei noi casete pentru Contribuţia asiguratorie pentru muncă datorată de angajatorii prevăzuţi la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;

·         introducerea în secţiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexă asigurat a unor noi poziţii pentru persoanele fizice care realizează venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal şi a altor legi speciale;

·         actualizarea corespunzătoare a anexelor şi a instrucţiunilor la ordin potrivit aspectelor semnalate de utilizatorii declaraţiei.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite