Autostrada Sibiu-Piteşti: Exproprierile pe secţiunea 2 nu sunt finalizate. Asociaţia Pro Infrastructură, rezervată în privinţa termenelor de finalizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transcarpaţi - Autostrada A1 Sibiu Piteşti Foto Satelit Asociaţia Pro Infrastructura

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrucutură se arată extrem de rezervaţi cu privire la termenele din contratul pentru Autostrada Sibiu-Piteşti Secţiunea 2, arătând că exproprierile pe secţiunea 2 nu sunt finalizate, iar constructorii vor avea de-a face cu birocraţia din România.

Este cel mai complex proiect, care traversează munţii, dar documentaţia este lacunară. În plus, este realizat de constructori cu portofoliu impresionant la ei în ţară şi în lume, dar care nu au mai lucrat în România.

Asociaţia Pro Infrastructură a transmis că proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti Secţiunea 2 ”este cel mai complex şi scump proiect de infrastructură rutieră din istoria ţării: 31,33 km prin "creierii munţilor", pe Valea Oltului între Boiţa şi Cornetu”.  

”Suma? 4,25 miliarde de lei fără TVA, aproximativ 860 milioane euro la cursul actual. Constructorii? Turcii de la Mapa şi Cengiz, ambii fiind la prima lor experienţă în România. Le ţinem pumnii turcilor, chiar dacă suntem extrem de rezervaţi cu privire la termenele contractuale: 18 luni proiectare plus 4 ani şi 2 luni execuţie”, au transmis reprezentanţii asociaţiei.  

Aceştia explică motivele pentru care sunt rezervaţi: ”Documentaţia tehnică lacunară, veşnicele probleme nerezolvate (de exemplu CNAIR nu a finalizat licitaţia de exproprieri şi suprafeţe de pădure aflate pe traseu), dar şi...antreprenorii Mapa şi Cengiz, cu un portofoliu impresionant la ei în ţară şi la nivel internaţional, care vor fi nevoiţi să se descurce în hăţişul nostru birocratic şi să facă în teren lucrări extrem de complexe, cu zero infrastructură şi know-how în România, pe o autostradă cu riscuri enorme tehnice şi financiare care a alungat ceilalţi 5 constructori pre-calificaţi selectaţi de CNAIR”.  

Proiectul prevede realizarea a 31,33 km de autostradă, 50 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri din care cel mai mare este de 1,6 km (Câineni), dar şi 3 spaţii de servicii şi un ecoduct (supratraversare pentru animale, zona Lazaret). 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, luni, că prima secţiune din tronsonul autostrăzii care va traversa Carpaţii intră în linie dreaptă, după ce CNAIR a semnat astăzi contractul în valoare de aproape 1 miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA) pentru Secţiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Piteşti. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite