Ministrul Finanţelor: Scutirea de impozit a profitului reinvestit va fi extinsă pe perioadă nedeterminată
0Ministerul Finanţelor va aproba în una-două săptămâni măsura extinderii scutirii de impozit a profitului reinvestit pe o perioadă nedeterminată, a declarat marţi Anca Dragu, ministrul Finaneţelor, în cadrul evenimentului de lansare a Topului Naţional al Firmelor Private din România, realizat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
„Avem deja un pachet consistent pe care l-am discutat şi pe care îl vom aproba în una-două săptămâni prin care dorim să extindem această facilitate, respectiv scutirea de impozit a profitului reinvestit. Dorim să o extindem pe o perioadă nedeterminată pentru a aduce această predictibilitate fiscală astfel încât dumneavoastră (antreprenorii n.r.) să ştiţi că şi anul viitor şi în 2017, 2018, 2019 veţi putea beneficia de această facilitate şi vă veţi putea face un plan de afaceri având ca input aceste informaţii privind fiscalitatea în România. Aşadar oferim contribuabililor care investesc în active precum echipamente tehnologice, calculatoare şi echipamente periferice programe informatice, o continuitate în activitatea economică“, a spus Dragu.
Potrivit acesteia, IMM-urile reprezintă 90% din firmele din Romania şi contribuabili semnificativi pentru bugetul statului. Scutirea de impozit a profitului reinvestit era valabilă până la sfârşitul acestui an. Agenţii economici sunt scutiţi integral de la plata impozitului pentru profitul reinvestit în echipamente tehnologice, respectiv maşini, utilaje şi instalaţii de lucru.
Ministrul Finanţelor a mai spus că Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) ar putea avea un „concept store“ pentru sprijinirea IMM-urilor şi a startup-urilor. „La FNGCIMM lucrăm la un produs pentru sprijinirea start-up-urilor. În discuţiile pe care le am cu reprezentanţii mediului de afaceri cea mai frecventă plângere a fost că startup-urile au acces dificil la finanţare. De aceea, FNGCIMM lucrează la acest produs de sprjinire prin garanţii oferite de fond. Un alt element la care FNGCIMM lucrează acum este un concept store care să ofere soluţii integrate IMM-urilor. Ne uităm aici la o abordare dublă. Practic să creăm o facilitate fizică, dar şi o facilitate virtuală prin care reprezentanţii IMM-urilor sau cei care doresc să îşi deschidă o companie să vină şi să găsească un pachet integrat de informaţii referitor la cum se deschide o companie, cum se desfăşoară activitatea contabilă, cine îi poate ajuta, care sunt regulile contabile şi fiscale în funcţiune astfel încât aceste afaceri să fie unele de succes şi să nu se împotmolească în activităţile birocratice“, a spus Dragu.
Ea a mai vorbit despre facilităţile privind schemele de minimis pe care ministerul le desfăşoară sau urmează să le implementeze, arătând, totodată că, în primele tri luni ale acestui an au fost înfiinţate 5.800 de firme de tip SRL-D.
Dragu a mai spus că firmele care au pierdut codul de TVA şi îl redobândesc vor primi beneficiile pierdute în perioada aferentă anulării codului. „Pentru un regim fiscal echitabil propunem facilităţi pentru cei care îşi redobândesc codul de TVA în sensul acordării beneficiilor pierdute în perioada aferentă anulării codului. Au fost o mulţime de situaţii în care firmele şi-au pierdut acest cod de TVA, unele chiar nu au ştiut de această măsură. În acest moment nu este posibil ca un cod de TVA să fie pierdut fără ca firma să cunoască acest lucru, dar constatăm că există situaţii care deja s-au întâmplat“, a explicat Anca Dragu.
Potrivit acesteia, au fost firme puse în dificultate împreună cu partenerii lor comerciali.
„Sunt firme care au fost puse în dificultate, nu numai ele dar şi partenerii lor comerciali, în momentul în care au avut tranzacţii cu o firmă fără cod de TVA. Venim în acest pachet de simplificare cu măsuri care să ajute firmele care au avut codul suspendat şi îl redobâdesc“, a mai arătat ministrul Finanţelor.
Formularul de înregistrare în scop de TVA (088) a fost simplificat în vara acestui an, iar în loc de 20 de întrebări declaraţia conţine acum 13, iar din 8 seturi de documente, va fi nevoie de 3 seturi.