Ce afaceri a „dezmorţit“ viscolul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii s-au înghesuit să cumpere baterii de maşină, lichid de parbriz, dar şi lopeţi
Românii s-au înghesuit să cumpere baterii de maşină, lichid de parbriz, dar şi lopeţi

Codul galben de ninsori a adus şi ger în aproape toată ţara. În timp ce mai mulţi oameni au tremurat prin staţii, iar şoferilor ghinionişti nu le-a pornit maşinile, comercianţii din sectorul auto, dar şi marii retaileri s-au bucurat de vremea rea.

Primii care s-au văzut nevoiţi să scoată bani din buzunar au fost şoferii, fie că au rămas fără curent ori nu şi-au pregătit maşinile pentru sezonul rece. Negustorii de piese auto spun că abia au aşteptat să scadă temperaturile sub zero grade Celsius.

„Dacă în luna decembrie nu am vândut niciun redresor, în numai două zile am primit comandă de cinci bucăţi. Am făcut deja comandă la depozit de zece acumulatori şi am vândut şi câteva cabluri de curent care mi-au rămas pe stoc de iarna trecută“, spune Alexandru Simion, proprietarul unei firme de piese auto. 

Cei din acest domeniu spun că, în ciuda vânzărilor slabe de peste an, pe timp de iarnă şoferii sunt dispuşi să cumpere lichid de parbriz mai scump, ştergătoare de parbriz de mai bună calitate sau, în cazul celor cu maşini cu motoare Diesel, bujii incandescente de firmă.

Dacă bugetul mediu pentru pregătirea unei maşini pentru iarnă este în jur de 200 de lei, pe timp de ger sau viscol şoferii nu se mai uită la bani şi fac orice ca maşinile să fie în stare de funcţionare. „Este perioada în care ţinem la preţ. Dacă nu-ţi porneşte maşina dai şi 400 de lei pe o baterie, numai să te poţi mişca“, explică Simion.

De câştigat au şi service-urile auto. Muţi şoferi descoperă abia când se răceşte că instalaţia de încălzire sau cea electrică au probleme. „Vin cu probleme minore, dar esenţiale pentru condusul pe timp rece. Vin cu termostate defecte, cu scurgeri de lichid de răcire, furtune crăpate, iar în unele cazuri şi cu probleme la direcţie“, detaliază Dan Radu, şeful unui mic atelier auto.

Bani frumoşi fac chiar şi marile reţele de retail cărora le cresc vânzările de echipamente pentru iarnă. Nu numai auto. Se vând bine şi lopeţile şi spărgătoarele de gheaţă, dar şi materialele antiderapante.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite