Banca poloneză Alior vrea şase milioane de clienţi din România, via Telekom
0
Banca poloneză Alior vrea să câştige până la şase milioane de clienţi din România, după ce a încheiat un acord cu Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote), în urma căruia instituţia de credit va furniza servicii bancare clienţilor operatorului de telefonie mobilă.
Telekom Romania va servi ca intermediar pentru furnizarea serviciilor financiare ale Alior clienţilor persoane fizice şi companiilor, potrivit unui raport publicat de banca poloneză.
Cooperarea dintre cele două părţi se va concentra pe atragerea unui număr „substanţial“ de clienţi Telekom Romania Mobile Communications la serviciile Alior, pe furnizarea de tehnologie şi servicii de tranzacţionare pentru clienţii respectivi, dar şi pe oferirea de produse şi servicii beneficiind de caracteristici unice rezultând din cooperarea dintre o bancă şi o companie de telecomunicaţii.
Acordul va continua cooperarea dintre bancă şi T-Mobile, care a condus la lansarea T-Mobile Banking Services (T-Mobile Usługi Bankowe) în mai anul trecut, se arată în raport. Alior a semnat anul trecut un acord cu T-Mobile Polska, divizia din Polonia a Deutsche Telekom, grupul german care controlează Telekom Romania Mobile Communications.
Telekom România, operând ca intermediar al băncii, va oferi cele mai multe dintre servicii în magazinele companiei. Oferta va fi susţinută de o campanie de promovare.
„Abilitatea de a furniza oferta unuia dintre cele mai mari grupuri de clienţi din România va accelera semnificativ atragerea de clienţi, precum şi profitabilitatea băncii“, se arată în raport.
Acordul va autoriza Telekom România să opereze în numele băncii ca intermediar în furnizarea de servicii financiare, precum deschidere şi modificari în conturile bancare, overdrafturi/limite, depozite, împrumuturi, carduri şi altele.
Serviciile vor fi furnizate populaţiei, persoanelor care desfăşoară activităţi de afaceri, precum şi companiilor şi altor organizaţii. „Cooperarea dintre cele două părţi va funcţiona ca o filială a Alior Bank în România“, se arată în raport.
Telekom România va încasa mai multe comisioane pentru clienţii atraşi, precum şi un procentaj din profitul sucursalei din România a Alior Bank, calculat înainte de taxe. Nivelul acestui procentaj depinde de profitabilitatea clienţilor atraşi prin intermediul Telekom România.
Telekom Romania Mobile Communications sau orice altă enitate indicată de companie va avea până la 30 iunie 2038 opţiunea de a cumpăra o parte din operaţiunea care include filiala băncii, în linie cu termenii specificaţi în acord şi condiţionat mai ales de obţinerea acordului Autorităţii de Supraveghere Financiară din Polonia şi al Băncii Naţionale a României.
Acordul devine nul dacă în termen de opt luni nu va fi deschisă o filială a Alior Bank în România sua nu va fi obţinută aprobarea ca Telekom Romania să vândă produse bancare conform înţelegerii.
Alior Bank, înfiinţată la sfârşitul anului 2008, furnizează servicii pentru aproape trei milioane de clienţi, din care 126.000 de companii.