gfk - ultimele știri
România a urcat un loc în clasamentul puterii de cumpărare a statelor din Europa, de pe locul 33 pe locul 32, în timp ce Ungaria a coborât un loc de pe 29 anul trecut, potrivit unui studiu.
Procentul tinerilor români care preferă să nu muncească este mai mare decât cel al polonezilor sau cehilor, îngrijorător fiind și faptul că mulți dintre români preferă cardurile de credit.
Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum (FMCG) au crescut cu aproape 14% în 2023 faţă de anul anterior, iar volumele achiziţionate de gospodării au revenit pe un trend ascendent.
Puterea de cumpărare a românilor a scăzut dramatic, țara noastră situându-se pe locul 33, din cele 42 de țări analizate, în cădere cu două poziții față de anul trecut, potrivit unui studiu GfK.
Puterea de cumpărare a românilor este cu 51% mai mică decât media europeană, arată un studiu GfK, potrivit căruia puterea medie de cumpărare în România este de 8.017 euro pe cap de locuitor.
Românii au o putere de cumpărare pe cap de locuitor de 7.453 euro la nivelul anului 2021, cu 50% mai mică decât media europeană, se arată în studiul GfK Purchasing Power pentru Europa.
Confortul locuinţei a devenit foarte important în timpul pandemiei, după ce traiul zilnic a fost limitat la spaţiul dintre pereţii casei, devenind tot mai clar că orice investiţie făcută în locuinţă este una bună.
Pe fondul unor preţuri majorate cu 5% (conform Eurostat), gospodăriile din România au cumpărat volume mai mari cu 9% şi au ales segmente inferioare de preţ.
Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creştere modestă de 2,2%, se arată într-un studiu efectuat de GfK.
România se află pe locul 32 în clasamentul european, cu o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 5.881 euro. Românii se situează cu aproximativ 60% sub media europeană.
Unde se află românii cu cea mai mare putere de cumpărare: cele mai dezvoltate judeţe ale ţării HARTĂ
GfK a realizat studiul anual privind puterea de cumpărare în Europa pentru 2018. Rezultatele sunt prezentate grafic sub forma unei hărţi colorate, unde bluemarin şi albastru reprezintă zonele cu cea mai slabă putere de cumpărare la nivel naţional, ia...
Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017. Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situaţiei economice incerte. Prin urmare, ind...
Cu o cotă de piaţă de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile şi wearables încă reprezintă principalul motor de creştere într-o piaţă a bunurilor de folosinţă îndelungată de 1,2 trilioane de dolari. Deşi cererea globală pentru smartphone a scăzut c...
În ciuda faptului că BNR a limitat gradul de îndatorare la 20% - 40% din venituri, aproximativ 44% dintre români intenţionează să contracteze un credit în următoarele şase luni, în timp ce numai 8% sunt siguri că nu vor să se împrumute, arată un sond...
Supermarketurile au avut cea mai dinamică creştere în cotă de piaţă în perioada ianuarie-septembrie 2018, pe locul al doilea situându-se magazinele de tip discount, care au avut a doua cea mai mare creştere a cotei de piaţă.
Cariera, vacanţele, bunurile materiale precum casa, maşina sau nu ştiu ce terenuri, telefonul ori alte device-uri, reuşitele copiilor sunt elementele de bază ale preocupării românilor, de cele mai multe ori invidia îngreunându-le modul de a gândi şi ...
Comparativ cu alte popoare europene, puterea de cumpărare a românilor este destul de scăzută – cu toate acestea, însă, interesul pentru cumpărarea de locuinţe este în creştere....
Un studiu realizat de GfK asupra a 32 de state europene arată că, în 2017, fiecare cetăţean din ţărilor UE analizate a avut o putere medie de cumpărare de 16.436 euro. România înregistrează însă o putere de cumpărare de patru ori mai mică, în ciuda c...
Piaţa produselor de îngrijire a locuinţei a înregistrat cea mai mare creştere în 2017, de aproape 10% faţă de anul precedent, în timp ce promoţiile pentru produsele de îngrijire orală nu mai sunt la mare căutare pentru români, arată un studiu realiza...
Românii se aşteaptă la o scădere a veniturilor pe fondul crizei guvernamentale, motiv pentru care şi apetitul pentru cumpărături este mai diminuat, se arată într-un studiu efectuat de GfK privind climatul de consum din Europa.
Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creştere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Comerţul modern a atins o cotă de piaţă cumulată de peste 58%, cu două puncte mai mult decât în perioada similară a anului trecut, se ...
Românii sunt mari utilizatori de Internet atunci când fac cumpărături şi 46% din ei folosesc telefonul pentru a face diverse achiziţii. Aşa arată cel mai recent studiu făcut de GfK.
Deşi aşteptările românilor privind economia şi veniturile au variat într-o măsură nesemnificativă, dorinţa lor de cumpărare a crescut a crescut în trimestrul al treilea al acestui an, potrivit unui studiu GfK privind climatul de consum în Europa....
Creşterea costului de trai, mai ales a cheltuielilor cu utilităţile şi a costurilor cu locuinţa, frica de a-şi pierde locul de muncă şi evoluţia economiei sunt printre principalele îngrijorări ale românilor în 2017, potrivit unui sondaj desfăşurat de...
Pentru a-i putea ajuta pe turişti să facă alegerea corectă, agenţiile de turism, hotelierii şi tot ce reprezintă această industrie ar trebui să îmbine informaţiile despre călătorii cu statisticile privind preferinţele diferitelor naţionalităţi, în fu...
România şi Ungaria au fost anul trecut ţări campioane în privinţa afacerilor din retail, iar ratele de creştere vor fi dinamice şi în acest an, susţin analiştii GfK....
Anul 2016 a fost al doilea consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari. Piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) a crescut anul trecut cu 3,4% în valoare faţă de 2015, pe seama atât a creşter...
Veniturile românilor le ajung acestora doar pentru a-şi acoperi nevoile de zi cu zi, astfel că dorinţa de a investi în lucruri noi rămâne scăzută, arată studiul companiei de cercetare de piaţă GfK privind climatul de consum din 15 ţări europene. Reti...
Kaufland rămâne lider pe piaţa comerţului alimentar românesc, la mare distanţă de principalii săi competitori de pe podium, Auchan şi, mai nou, Lidl, potrivit datelor din bilanţurile financiare depuse la Ministerul Finanţelor Publice....
Mai mult de jumătate din totalul de 15.122 de chioşcuri, buticuyri şi non-stopuri existente în România se găsesc în regiunile din sudul ţării, arată datele unui studiu al companiei KeysFin....
În România erau înregistrate, în 2014, un număr de 15.122 de firme cu sediu unic şi care activează în comerţul cu alimente, băuturi, chioşcuri şi standuri, potrivit datelor de la Registrul Comerţului şi Ministerul Finanţelor. Cunoscute sub numele de ...
Aproape jumătate dintre români (47%) au contractat credite sau carduri de credit, iar una din zece persoane îşi dă mai mult de jumătate din veniturile lunare pentru plata ratelor aferente acestora, potrivit studiului „Educaţie financiară“ realizat de...
Afacerile din retail vor continua să se consolideze şi în 2016, pentru România fiind estimată o evoluţie pozitivă de 7%, chiar dacă România are printre cele mai scăzute puteri de cumpărare din Europa, arată un studiu GfK....
Deşi economia a crescut considerabil în 2015, perspectivele economice ale românilor au scăzut, iar veniturile le ajung în continuare doar în oarecare măsură pentru acoperirea necesităţilor zilnice.
Veniturile românilor "sunt de regulă suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi, astfel că dorinţa de a cheltui în România rămâne la un nivel scăzut". Însă populaţia este optimistă şi "se aşteaptă la creşterea veniturilor", relevă un sond...
Foarte puţini români îşi permit să ia masa zilnic în oraş. În cazul celor 20% din români care iau masa de cel mult trei ori pe săptămână în oraş, localurile preferate sunt cele cu servire rapidă care vând burgeri, shaorma, pui prăjit şi cartofi prăji...
Deşi economia românească a crescut în ultimele 18 luni, această evoluţie nu a avut impact asupra consumatorilor români, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK. Aşteptările privind economia, veniturile şi dorinţa de cumpărare continuă să a...
Vânzările de produse electronice şi electrocasnice au ajuns la 420 de milioane de euro în trimestrul al doilea, în urcare cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit unui studiu GfK.
Românii cumpără mai multe telefoane cu ecran mare, dar şi desktop-uri. În schimb, scade segmentul foto, pe toate palierele - DSLR şi compacte....
Afacerile din comerţul cu alimente, carburanţi şi produse nealimentare au crescut, în medie, cu peste 8% în primele şase luni din acest an, pe fondul stabilităţii preţurilor şi al creşterii uşoare de salarii. Electronicele domină topul vânzărilor...
Aproape doi români din cinci beau bere atunci când se află în concediu, berea ocupând primul loc în topul băuturilor consumate într-o astfel de perioadă, se arată într-un studiu al GfK, realizat la solicitarea asociaţiei Berarii României.
În România, există de două ori mai multe credite decât economii, raport care se menţine de aproximativ patru ani, în timp ce în Germania şi Austria raportul între împrumuturi şi produse de economisire este de 1 la 3, potrivit unui studiu GfK care ana...
Telefoanele cu Windows Phone au depăşit în cotă de piaţă iPhone-urile în România, potrivit ultimelor date. Acest lucru s-a petrecut şi pe fondul vânzărilor foarte bune pentru terminalul ieftin Nokia Lumia 520.
Românii s-au arătat mai pesimişti în trimestrul al patrulea al anului trecut în ceea ce priveşte starea economiei. Dorinţa de cumpărare este în urcare, dar aşteptările privind creşterea veniturilor sunt neschimbate faţă de cele trei luni anterioare, ...
Telefonul este cel mai rapid mijloc de a primi răspuns la o reclamaţie către furnizorii de utilităţi, iar dintre aceştia operatorii CEZ şi Enel sunt cei mai prompţi la preluarea apelului, cei ai GdF Suez ocupă primul loc la calitatea răspunsului, iar...
E la a treia companie, la a treia soţie, la al treilea copil, are 43 de ani şi, totuşi, de unde îi vine atâta echilibru? Mă refer la Cosmin Alexandru, antreprenor, consultant de business, profesor de vorbit în public, fost politician, fost director d...
Apple şi Samsung continuă să strângă majoritatea profiturilor din industria smartphone-urilor, iar companiile rivale nu reuşesc să găsească o cale de a se afirma. Potrivit firmei de cercetare GfK, citată de BGR.com, restul producătorilor ar trebui să...
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creştere de 4,7% în T2 2013 faţă de acelaşi trimestru al lui 2012. Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a ...
Recentul studiu GfK privind consumul de bere în România ne aduce veşti liniştitoare: evoluăm încet dar sigur în clasamentele europene, chiar dacă pentru acest produs acciza a crescut cu 10% în 2013 şi chiar dacă trebuie să muncim de cinci ori mai mul...
În luna aprilie, indicele de încredere a populaţiei măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului, realizat de compania de cercetare GfK, a înregistrat o valoare mai bună decât în urmă cu un an. Indicele se situează în prezent la -37, faţă de -...
Doar 38% dintre elevii de clasa I din Bucureşti fac mişcare zilnic, mănâncă mai degrabă dulciuri decât legume, însă spun că nu sar peste micul dejun şi consumă mâncare gătită. În medie, ei petrec în timpul săptămânii două ore pe zi în faţa televizoru...
Aproape jumătate dintre românii cu vârsta de peste 15 ani folosesc Internetul, conform unui studiu realizat şi făcut public azi de Gfk România, care a analizat obiceiurile de conectare din ultimii doi ani....
Cel mai recent studiu întocmit de către nemții de la GfK Geo Marketing arată că în Republica Moldova, considerată cea mai săracă țară din Europa, puterea de cumpărare medie anuală a unui locuitor e de circa 1.300 de euro. Comparativ, un locuitor din ...
O cercetare realizată de Fundaţia Romanian Business Leaders în parteneriat cu GfK a scos la iveală că Ministerul Finanţelor Publice este cea mai performantă autoritate publică din România....
Conform studiilor companiei de cercetare GfK, consumatorii din cele mai mari şase ţări din Europa de Vest (Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie) au cheltuit mai puţini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012. Vânzări...
Mai puţin de 30% dintre români cred că situaţia financiară a familiei lor se va înrăutăţi în următoarele 12 luni, iar aproape un sfert se aşteaptă chiar să aibă o situaţie mai bună, ceea ce arată o îmbunătăţire a gradului de încredere, în principal p...
Fenomele majore care vor avea impact asupra mediului de afaceri în următoarele 12 luni sunt :alegerile din acest an, corupţia, întârzierea accesării fondurilor europene, criza din zona euro și deteriorarea sistemului de învăţământ, sunt de părere cei...
Cheltuielile pentru bunuri de larg consum s-au majorat anul trecut, în lei, cu 5,4% faţă de 2010, dar creşterea a fost generată în principal de inflaţie, volumul scăzând cu circa 1%, potrivit companiei de cercetare a pieţei GfK România.
Aproximativ 84% dintre utilizatorii români de Internet din mediul urban au luat în considerare pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii online, potrivit celui mai recent studiu multiclient...