FOTO Noul mail Outlook: Microsoft schimbă strategia şi trece de la corporaţie la utilizator

FOTO Noul mail Outlook: Microsoft schimbă strategia şi trece de la corporaţie la utilizator

Noul Outlook este conectat la reţelele sociale, Skype şi SkyDrive

Microsoft a anunţat că a modificat serviciul de poştă electronică Hotmail şi l-a redenumit acum Outlook. De asemenea, designul căsuţei de mail a fost modificat pentru a semăna cu interfaţa Metro, iar contul este conectat la reţelele sociale.

Serviciul Hotmail exista încă din 1998, dar nu a mai trecut printr-o schimbare atât de radicală până acum. În momentul de faţă, gigantul tech&IT trece printr-o fază generală de reîmprospătare şi reîntinerire. Noul sistem de operare, Windows 8, care va fi lansat pe 26 octombrie, a modificat cu totul viziunea companiei şi designul produselor sale: de la Microsoft Office la mail.

Noul mail, Outlook, va fi conectata atât la Facebook, LinkedIn sau Twitter, prin intermediul contului de WindowsLive, iar utilizatorii vor putea suna cu ajutorul Skype. Acţiunea a fost făcută pentru a lovi în rivalii de la Google, care au implementat în Gmail astfel de opţiuni, de curând introducând videoconferinţele Hangout de pe Google Plus şi pe  mail.

Microsoft doreşte să lovească şi în dezorganizarea căsuţei poştale, iar utilizatorii vor putea sorta mesajele încă din momentul când acestea vin, pentru a le diferenţia pe cele de la contacte, cele publicitare sau notificările de pe reţelele sociale.

Cum loveşte Microsoft în Google?

Microsoft a ţinut să precizeze că firma nu va scana mailurile pentru a trimite mesaje publicitare ţintă, aşa cum face Google. De asemenea, a menţionat că aplicaţiile pentru Office sunt implementate în interiorul mail-ului şi funcţionează pentru documente şi tablete. Această mişcare vine să contreze conectivitatea dintre Google Docs şi Gmail.

În plus, Outlook este conectat la serviciul de stocare de fişiere online, SkyDrive, concurentul direct al lui Google Drive. Ce înseamnă acest lucru? Utilizatorii vor putea trimite poze, documente şi alte tipuri de fişiere care nu au limită de dimensiune, cum este cazul unul e-mail normal. Dacă acestea depăşesc dimensiunea limită, ele vor putea fi trimise prin intermediul SkyDrive.

Neîncredere de la specialişti

Cu toate că Microsoft consideră că noul mail este o evoluţie radicală şi o schimbare în bine, analiştii de piaţă nu sunt atât de încrezători. Matt Cain de la Gartner a declarat pentru BBC News că Outlook nu reprezintă cu adevărat o evoluţie.

„Outlook.com reprezintă un pas înapoi – iei o unealtă de business prezentă peste tot şi o transformi pentru o piaţă de masă. Nu există o tehnologie cu adevărat nouă aici – uneltele de filtrare au existat de multă vreme, la fel şi integrarea socială. Ceea ce este cu adevărat nou, este interfaţa grafică şi schimbarea strategiei de marketing. De asemenea, mai este şi integrarea cu aplicaţiile pentru birou şi cu SkyDrive sau Skype”, a declarat Cain.

Părerea acestuia întăreşte ideea de care au vorbit mai mulţi specialişti: Microsoft a pierdut un deceniu, iar acum, odată cu Windows 8, încearcă să recupereze şi să arate că are tehnologiile care au trimis utilizatorii către Google sau alte servicii.

Opinia „National Post”

Odată cu instalarea noului Microsoft Office 2013, mi-am conectat contul de Gmail la contul de WindowsLive. Astăzi, a fost ocazia perfectă pentru a testa şi noul mail. Suntem de acord cu părerea analistului Gartner că noul serviciu nu aduce îmbunătăţiri radicale faţă de Gmail, care să ne facă să renunţăm la el.

Noul design Microsoft este însă unul dintre cele mai frumoase de pe piaţă, iar mailul este curat, o combinaţie între business şi consumer. În plus, cu mici eforturi am reuşit să conectăm şi contul de Gmail. La 10 minute de la sincronizare, am reuşit să primesc doar 10 mesaje din cont, acelea din 2007. Aşadar, trecerea va fi mai greoaie.

Dacă nu am avea Gmail, v-am spune să treceţi la Outlook. Dacă vreţi să aveţi un singur mail, conectaţi-vă cu Outlook-ul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: