Telefoanele mobile, motiv de bătaie între elevi. „Dintr-o joacă se fotografiază. Poza începe să circule și așa se iscă scandalul“
0Combaterea violenței în școli este una dintre marile provocări ale părinților, dascălilor și polițiștilor. O polițistă specializată în combaterea violenței în școli a explicat care sunt principalele cauze ale violenței școlare, iar un factor important este folosirea telefoanelor mobile.

O statistică a Inspectoratului Județean de Poliție Timiș arată că în anul școlar 2022-2023 au fost deschise, pentru fapte comise în școli sau în preajma acestora, 64 de dosare penal, cu 10 mai puține decât în anul precedent.
Potrivit Ramonei Ursul, șef al Biroului Siguranță Școlară din cadrul IPJ Timiș, cele mai multe (44) au fost cazuri de loviri și alte violențe.
Cauzele violenței din școli sunt multiple. Una dintre acestea este lipsa pazei și a sistemelor de supraveghere. Asta a permis accesul în școli a altor persoane decât cele autorizate.
O altă cauză este lipsa spațiilor în care elevii să își păstreze bunurile personale pe timpul pauzelor sau a orelor în care desfășoară cursuri în alte săli.
Una dintre marile probleme, avertizează Ramona Ursul, este „lipsa unei legături permanente dintre părinți și unitățile școlare”.
„Părinții nu se implică corespunzător și eficient în procesul de educare, motivând că nu mai au autoritate sau nu au suficient timp să îi supravegheze”, a explicat șefa Biroului Siguranță Școlară din IPJ Timiș.
Ramona Ursul a avertizat că o problemă majoră este permiterea folosirii telefoanelor mobile în timpul orelor este una din cauzele importante ale violenței din școli. „Producerea de fotografii sau înregistrări video a dus la majoritatea cazurilor de loviri și alte violențe. Dintr-o joacă se fotografiază. Îl surprinde pe coleg mâncând, spre exemplu, și poza începe să circule pe grupul clasei. De aici se iscă un mic scandal, toate conflictele fiind instantanee”, a mai declarat Ramona Ursul.
Șefa Biroului Siguranță Școlară din cadrul IPJ Timiș a spus că prezența părintelui lângă copil este vitală.
„De cele mai multe ori părinții sunt receptivi, dar spun că altă soluție nu găsesc și sunt nevoiți să meargă în străinătate și să lase copilul în grija bunicilor”, a mai semnalat Ramona Ursul, potrivit căruia acțiunile de prevenire a infracționalității din școli a dat roade, în anul școlar 2022-2023, înregistrându-se cifre mai mici decât în 2021-2022.