Mai multe zboruri sunt mutate de la aeroportul Suceava la cel din Iași. Când are loc schimbarea și ce rute sunt afectate
0Compania Wizz Air a anunțat că închide baza de operare de la Suceava, începând cu 28 octombrie 2023. Cu toate acestea, compania va opera în continuare zboruri pe cinci rute actuale.

Astfel, de pe aerogara din Suceava vor decola, în continuare, aeronave Wizz Air către Londra Luton, Roma, Milano Malpensa, Dortmund şi Memmingen, iar zborurile spre Larnaca, Eindhoven, Bruxelles Charleroi, Paris Beauvais şi Bologna vor continua să fie deservite, dar de pe Aeroportul Internațional Iași.
Schimbările au ca scop optimizarea timpului de zbor
Compania low-cost anunță că aceste modificări au ca scot optimizarea timpului de zbor și minimizarea neplăcerilor create călătorilor.
„Wizz Air a anunţat astăzi planurile de ajustare a reţelei şi de optimizare a activităţii din România pentru a creşte fiabilitatea operaţională pentru clienţii locali. Mai exact, compania aeriană îşi ajustează reţeaua din Suceava şi se va concentra pe zborurile ce vor fi operate în continuare, pentru a optimiza mai bine timpul de zbor şi a minimiza perturbările şi anulările pentru clienţii din România. Începând cu 28 octombrie 2023, compania aeriană îşi va închide baza de la Suceava, urmând să opereze în continuare zboruri pe cinci rute actuale din Suceava către Londra Luton, Roma, Milano Malpensa, Dortmund şi Memmingen”, anunţă compania.
Ce se întâmplă cu angajații de la Suceava
Conform conducerii Wizz Air, persoanele angajate la baza din Suceava vor primi oportunități de lucru în altă parte, tot în cadrul companiei.
,,Tuturor angajaţilor afectaţi de la baza din Suceava li se vor oferi oportunităţi de lucru în altă parte în reţeaua Wizz Air. Wizz Air îşi menţine angajamentul de a creşte pe termen lung pe piaţa românească, creând sute de locuri de muncă suplimentare atât în cadrul companiei, cât şi în industriile asociate, stimulând creşterea rapidă a sectoarelor turismului şi ospitalităţii din România”, precizează compania.
Ce se întâmplă cu pasagerii care aveau deja bilete
Conform conducerii Wizz Air, cei care aveau deja bilete achiziționate vor beneficia de sprijin pentru identificarea celei mai bune soluții. Totodată, clienţii care au rezervat direct prin site-ul companiei sau prin aplicaţia pentru mobil a companiei şi care sunt afectaţi de schimbări vor fi notificaţi prin e-mail şi pot opta pentru reprogramarea gratuită, pentru o rambursare de 120% din tariful iniţial sub formă de credit de companie sau rambursarea a 100% din banii achitaţi.
„Ca urmare a planurilor de optimizare a pieţei din România, menite să sporească fiabilitatea operaţională pentru clienţii noştri locali, operaţiunile noastre din Suceava au devenit nesustenabile. Cu toate acestea, ne menţinem angajamentul de a sprijini creşterea continuă în România. Wizz Air nu va părăsi Suceava şi va continua să opereze peste 50% din capacitatea sa anterioară de la Suceava pentru a sprijini în continuare conectivitatea, asociată cu preţuri scăzute şi o experienţă de înaltă calitate. Principalele noastre obiective sunt de a contacta cu promptitudine toţi clienţii afectaţi, oferindu-le îndrumare precisă cu privire la opţiunile disponibile, şi de a ne extinde sprijinul pentru echipajul nostru de la Suceava. Wizz Air persistă în a oferi tarife competitive de pe mai multe aeroporturi din România, inclusiv Iaşi, Cluj, Sibiu, Bucureşti, Timişoara şi Craiova”, mai transmite conducerea Wizz Air.
Compania aeriană operează peste 5.000 de zboruri pe lună către 24 de ţări de la şase baze din România: Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Craiova şi Sibiu. Primul zbor Wizz Air a decolat de la Suceava pe 3 august 2016, iar de atunci, compania a transportat peste 2 milioane de pasageri pe rutele sale low-cost spre şi dinspre Suceava.