Telefonul copiilor, „înroşit” cu sesizări despre abuzuri din partea adulţilor
0Este record de sesizări la numărul unic 119, în acest an, la Buzău. Linia telefonică specială a fost înfiinţată în cadrul Direcţiei Judeţene de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.
La acest număr pot suna copiii care se simt abuzaţi fizic sau emoţional, dar şi persoanele care au cunoştinţă despre situaţii în care minorii sunt abuzaţi în orice fel.
În primele şase luni ale anului, în judeţul Buzău, au fost înregistrate 502 sesizări privind abuzuri împotriva copiilor.
Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119 vizează abuzul fizic şi emoţional, abuzul sexual, neglijarea, bullyingul şi cerşetoria.
La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutelă, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară sau alocaţie.
Reprezentanţii DGASPC Buzău consideră că numărul tot mai mari de sesizări la Telefonul Copilului nu înseamnă neapărat că sunt mai multe cazuri de copii abuzaţi fizic sau emoţional, ci că situaţia este determinată de accesabilitatea tot mai ridicată a acestui serviciu.
Telefonul Copilului 119 este operat de către consilierii Direcţiilor de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.
În toate aceste instituţii a fost amenajat, de către specialiştii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, câte un birou cu operatori call-center, care funcţionează 24 de ore din 24.
Vă recomandăm să mai citiţi:
Ocupaţia care a smuls din depresie o bătrână rămasă singură într-un cătun din Munţii Buzăului