Pod de pe Autostrada Moldovei (A7), unul dintre cele mai lungi din țară. Stadiul lucrărilor VIDEO
0Prinde contur podul de la Vadu Pașii, din apropierea municipiului Buzău, de pe Autostrada Moldovei. Structura are o lungime de 1.360 de metri și traversează albia majoră a râului Buzău.
Unul dintre cele mai lungi poduri rutiere din România se construiește pe tronsonul cuprins între Buzău și Focșani, parte a Autostrăzii A7, care va lega cele două provincii istorice, Muntenia și Moldova.
Pe primul lot, care măsoară 4,6 kilometri lungime, plus aproximativ 8 kilometri drum de legătură între DN 2 (E 85) și DJ 203K, companiile lui Dorinel Umbrărescu ridică peste albia majoră a râului Buzău un pod de 1.360 de metri, care capătă formă.
Noi imagini surprinse cu drona de pe șantierul tronsonului de autostradă dintre Buzău și comuna Vadu Pașii arată faptul că firma executantă este în grafic. Pe filmarea lansată pe contul de Youtube „Răducu Pe Drum” începe să se distingă traseul noului pod peste râul Buzău.
Se observă culeele de pe maluri, cât și armăturile din fier beton ale picioarelor de susținere a podului, adânc îngropate în albia majoră. „În aprilie o să vedem grinzile sus!” și „în mai se poate betona suprastructura podului!”, sunt aprecierile celor care au văzut clipul.
Tronsonul suspendat al autostrăzii este construit la circa doi kilometri distanță de podul de la Vadu Pașii, amenajat lângă cel vechi, proiectat de Anghel Saligny și dezafectat în anul 2005. Noul pod a fost dat în folosință în anul 2021, după 16 ani de așteptare.
A trecut mai bine de un an de când utilajele constructorului român care și-a luat angajamentul realizării a zece dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii A7 au împânzit zona de lângă Buzău, de la Vadu Pașii spre DN2 (E85).
Toate cele patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău – Focșani, câștigate de UMB, vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.
Ritmul în care sunt derulate lucrările la Autostrada Moldovei (A7), cel puțin pe segmentele de la est de municipiul Buzău, face ca termenul de finalizare a lucrării, anul 2025, să pară unul tangibil.
În toamnă ar urma să fie gata primele două sectoare ale autostrăzii Ploiești – Buzău, dar nu-i exclus ca firmele lui Dorinel Umbrărescu vor finaliza înainte Buzău – Focșani.