La pasajul Băneasa s-au construit câte 2 metri pe zi!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un reporter „Adevărul“ a cronometrat aseară cât faceţi de la Casa Presei până la Aeroportul „Henri Coandă“ şi invers, după inaugurarea pasajului. Experimentul realizat de „Adevărul“ arată că drumul dintre Piaţa Presei Libere şi aeroport este parcurs acum în mai puţin de jumătate din timpul necesar înainte de începerea lucrărilor la Pasajul Băneasa.

CLICK AICI PENTRU GALERIE FOTO

La dus, cei 11,5 kilometri dintre cele două puncte i-am parcurs în 12 minute, ceea ce înseamnă că ne-am deplasat cu o viteză medie de aproximativ 60 de kilometri pe oră. Timpul pe care l-am pierdut în zonele cu restricţii de viteză l-am recuperat pe DN1, datorită lejerităţii traficului.

Traseul de la aeroport până la rondul de la Casa Presei l-am parcurs în 13 minute. Diferenţa a fost făcută de coloana de maşini de la semaforul de la intrarea în sensul giratoriu din Piaţa Presei. Potrivit taximetriştilor, înainte de începerea lucrărilor, acelaşi drum era parcurs într-o vineri după-amiază, în aceeaşi perioadă, în peste jumătate de oră.    
  
Au înaintat doi metri pe zi


Din luna mai 2008 până la inaugurarea de ieri a Pasajului Băneasa au fost construiţi, în total, 1.259 de metri. Astfel, în 561 de zile de lucrări, au fost realizaţi, în medie, puţin peste doi metri pe zi. Preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii, inginerul Laurenţiu Plosceanu, apreciază că durata de execuţie a lucrărilor la Pasajul Băneasa este departe de a fi una optimă.

„Este o lucrare întârziată. Dacă finanţarea ar fi existat la timp, o lucrare de acest gen ar fi fost gata în cel mult un an şi două luni. Un pasaj asemănător, cu o lungine de 500 de metri, a fost executat în China în doar patru săptămâni“, explică Laurenţiu Plosceanu.

Un pasaj rutier similar celui din nordul Capitalei poate fi construit mult mai repede. Recordul a fost stabilit în capitala Turciei, Ankara, unde un pasaj de 430 de metri a fost terminat în doar 35 de zile.

O altă lucrare de o amploare asemănătoare cu Pasajul Băneasa a fost finalizată în septembrie 2004, la Roma, la intersecţia dintre străzile Tintoretto, Laurentina şi partea urbană a autostrăzii spre Aeroportul Fiumicino. Costurile au ajuns la 14 milioane de euro, iar lucrările au durat 16 luni.

Inaugurare cu tam-tam


Circulaţia prin Pasajul Băneasa a fost deschisă ieri, la ora 12.00. Câţiva muncitori mai lucrau la amplasarea în intersecţie a stâlpilor de protecţie. „Este gata, dar mai avem de lucrat la câteva detalii. Am amplasat nişte stâlpişori, i-am spălat, în câteva minute sunt gata“, a spus Marian, un angajat de la Lena Construcţii.

„Am zis iniţial că îl vom deschide la 1 decembrie, dar am decis să nu încurcăm şoferii care vor să plece în weekend din Capitală. În cele patru zile ne vom ocupa de reglarea semafoarelor şi vom lucra la trotuare“, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Începe lucrul şi în Pasajul Lujerului

Administraţia Străzilor va începe de luni lucrările de reabilitare la Pasajul Lujerului, care vor dura aproximativ opt luni. Astfel, în perioada 30 noiembrie  2009 - 4 ianuarie 2010, va fi restricţionată circulaţia în pasaj, între Bulevardul Timişoara şi Crângaşi, pe prima bandă a unui sens. Autorităţile spun că tramvaiul 41 va circula după programul normal, exceptând unele restricţii temporare pe durata nopţii şi în weekend. Din 1987, de când a fost construit, Pasajul Lujerului nu a fost reparat niciodată.

Durată mai mare, preţ mai piperat

Construcţia Pasajului Băneasa a început efectiv la 15 mai 2008, având ca termen de finalizare luna mai a acestui an. Iniţial, costurile pasajului au fost evaluate la 9,7 milioane de euro, dar ulterior au ajuns la aproximativ 13 milioane de euro.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite