Botoşani: Pistele pentru biciclişti, pline de anomalii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilii locali spun că nu există un standard care să spună pe unde trebuie construită pista şi că decizia aparţine proiectantului.

Construirea pistei face parte din proiectul privind reabilitarea căilor de rulare din municipiu.  Zona destinată practicării sportului pe două roţi va avea lungimea de 16 kilometri. Pietonii se aşteptau ca pista să fie la marginea trotuarului, spre stradă, cum este peste tot în lume, numai că muncitorii le-au oferit o surpriză neplăcută. Pista de biciclete împarte trotuarul în două segmente pe care nu pot circula doi pietoni din sensuri opuse. 

„Decizia a aparţinut proiectantului“
Asta înseamnă că  botoşănenii ieşiţi la plimbare trebuie să se asigure mai întâi la biciclete, traversează pista, ajung pe o nouă porţiune de trotuar, după care acordă din nou prioritate autovehiculelor la trecerea străzii. Anomalia a fost observată şi de edilii locali.

„Am văzut şi eu că pista pentru biciclişti va fi făcută pe mijlocul trotuarului. Decizia nu ne aparţine nouă, ci a a fost a proiectantului“, a spus Cătălin Alexa, viceprimarul Botoşaniului. Muncitorii care turnau betonul special pentru pistă au refuzat să dea explicaţii. „Aşa mi-a spus şeful să facem, aşa facem“, a spus unul din muncitorii care lucrau zilele trecute pe Cuza Vodă. Altă anomalie se înregistrează pe pista de biciclete din zona rezidenţială Lebăda. Pe mijlocul căii de rulare a bicicliştilor sunt montaţi stâlpi pentru cablurile de telefonie.

„Pista de biciclete de la Lebăda este finalizată în proporţie de 95% acolo. Pe o porţiune de 100 de metri, din 4 kilometri, sunt 4 stâlpi ai Romtelecom, care trebuie mutaţi“, a declarat primarul Cătălin Flutur.

Cum este în străinătate
Nicăieri în lume nu există „modelul Botoşani“. „Trotuarul este exclusiv zonă pietonală, iar zona de circulaţie a vehiculelor, inclusiv bicicletele, se face pe carosabil. Problema se poate rezolva prin transformarea unor străzi cu sens dublu în sens unic. În foarte multe oraşe din lume sunt sensuri unice, iar acolo este loc şi pentru maşini şi pentru biciclete. De asemenea, trebuie amenajate şi locuri de parcare pentru biciclişti“, a declarat Gheorghe Iavorenciuc, un împătimit al excursiilor ce a vizitat peste 70 de ţări din întreaga lume. Proiectul de reabilitare a căilor de rulare din Botoşani costă peste 40 milioane de euro şi sunt din fonduri europene.

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite