Permisul de conducere pierdut sau deteriorat se poate înlocui online. Pașii care trebuie urmați
0Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) vin cu vești bune pentru șoferi. Începând cu luna iunie a anului curent, obținerea duplicatului permisului de conducere se poate face online, prin intermediul platformei online a DGPCI.

Astfel, cetățenii care și-au pierdut permisul de conducere sau al cărui document s-a deteriorat nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la ghișeu pentru a obține un duplicat. Procedura se poate realiza acum electronic, din confortul propriei locuințe, accesând site-u DGPCI.
„Digitalizarea serviciilor privind permisele de conducere implică utilizarea tehnologiei în scopul de a îmbunătăți eficiența, accesibilitatea și transparența proceselor legate de reînnoirea și gestionarea permiselor de conducere. Beneficiile acestor măsuri includ reducerea timpului de așteptare, scăderea birocrației, creșterea transparenței și accesibilității serviciilor și asigurarea securității datelor”, anunță DGPCI.
Cum obții duplicatul permisului online
Pentru a obține online duplicatul permisului de conducere, cetățenii trebuie să urmeze câțiva pași simpli:
-Crearea unui cont de utilizator pe platforma DGPCI: http://dgpci.mai.gov.ro
-Accesarea secțiunii dedicate solicitării duplicatelor și completarea formularului online.
-Atașarea documentelor necesare în format electronic:
-Cererea solicitantului completată și semnată, specificând motivul solicitării duplicatului.
-Copie a actului de identitate valabil.
-Achitarea online a contravalorii permisului (89 lei) prin intermediul procesatorului de plăți disponibil pe platformă.
-Prezentarea la ghișeu este necesară o singură dată
De asemenea, este nevoie de achitarea contravaloari permisului de conducere - 89 lei, prin intermediul procesatorului de plăți disponibil pe site.
Pentru crearea contului de utilizator, solicitantul va trebui să se prezinte o singură dată la un ghișeu DGPCI pentru identificare. Instituția anunță că, în perioada următoare, se vor face demersuri și în vederea digitalizării serviciilor privind înmatricularea vehiculelor.
Implementarea acestor măsuri se înscrie în strategia generală de modernizare a administrației publice, cu scopul de a oferi cetățenilor servicii publice de calitate, ușor accesibile și eficiente.