Este haos în cabinetele medicilor: „Solicităm farmaciilor să ajute pacienţii”
0Blocarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) produce haos în cabinetele medicilor din întreaga țară. Sistemul, din nou nefuncțional, afectează validarea și raportarea serviciilor medicale furnizate pacienților asigurați, eliberarea rețetelor compensate și gratuite și emiterea de concedii medicale.

În acest context, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a transmis într-un comunicat de presă că serviciile medicale acordate pacienților vor fi efectuate offline, până la remedierea situației. Apoi, medicii vor avea la dispoziție trei zile pentru raportarea informatică.
CNAS a anunțat că, pentru asigurarea accesului pacienţilor la servicii medicale, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, se derulează în prezent activități pentru remedierea disfuncţionalităţilor platformei PIAS. În acest timp, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se face în regim off-line, fără semnarea cu cardul naţional de asigurări de sănătate.
„Potrivit dispoziţiilor legale, în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line”, a transmis instituția într-un comunicat.
„CNAS menţionează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă. Echipa CNAS îşi cere scuze pentru inconveniente atât asiguraţilor, cât şi furnizorilor de servicii medicale”, mai scrie în comunicat.
Medicii fac apel la răbdare și înțelegere din partea pacienților
Situația a fost semnalată de Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă care au anunțat că situația creată generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale.
„Solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, au transmis medicii.
„Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciilor sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, a mai transmis Patronatul Medicilor Specialiști.