Victor Ponta în prima cursă a trenului electric. Peste 60 de poliţişti, mobilizaţi pe traseul Craiova - Bucureşti

0
0

Peste 60 de poliţişti de la transporturi asigură măsurile de ordine pe traseul primului tren electric românesc, cu care a plecat, sâmbătă, din Gara Craiova, premierul Victor Ponta. Oamenii legii vor fi prezenţi şi în staţiile Caracal, Roşiorii de Vede şi Bucureşti, unde trenul staţionează.

Potrivit Poliţiei Române, 64 de poliţişti de la transporturi acţionează atât pe traseul Craiova - Bucureşti, parcurs de trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România, cât şi în staţiile CFR Craiova, Caracal, Roşiorii de Vede şi Bucureşti, unde trenul staţionează.

„Poliţiştii sunt pregătiţi să intervină şi să ia măsurile legale faţă de persoanele care, prin comportamentul sau activităţile pe care le desfăşoară, afectează climatul de siguranţă publică", potrivit unui comunicat de presă emis de Poliţia Română.

Premierul Victor Ponta a plecat, sâmbătă după-amiază, din Gara Craiova, în prima cursă a trenului electric Hyperion, produs în acest oraş, el spunând că garnitura arată mai bine decât orice alt tren din Franţa, Germania sau Statele Unite ale Americii.

Premierul Victor Ponta a ajuns la Craiova însoţit de Liviu Dragnea şi Dan Şova, ei mergând în Gara Craiova, unde sâmbătă după-amiază a plecat în prima sa cursă trenul Hyperion, primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova.

„Am promis în urmă cu o lună că vin şi facem primul drum cu un tren electric românesc, un tren care arată mai bine ca orice tren din Germania, Franţa sau America şi sunt absolut convins că de la Craiova vor pleca foarte multe trenuri moderne. Am văzut că facem şi locomotive, după 24 de ani, se fac trenuri de care suntem mândri şi eu o sa fiu mândru să merg cu trenul făcut la Craiova, la Softronic, în toată Europa", a afirmat Ponta.

Întrebat de jurnalişti de ce trenul atinge o viteză mică, Ponta a răspus că din cauza şinelor de cale ferată, şi nu din cauza trenului: „Este aşa din cauza şinei, nu din cauza trenului, de-aia l-am adus pe domnul Şova, să facă şi şina, pentru că tren avem".

Premierul va merge cu trenul Hyperion până la Bucureşti.

Trenul electric de la Craiova a costat peste 5 milioane de euro

Trenul Hyperion este primul tren electric fabricat în România de către compania Softronic Craiova, investiţia depăşind cinci milioane de euro.

Hyperion, tren de concepţie românească, este compus din patru vagoane, având o capacitate de transport de 188 de locuri, iar datorită sistemului său de alimentare bi-sistem, garnitura poate fi folosită şi în alte ţări.

Hyperion, prima ramă electrică din România, cu podea joasă şi tracţiune asincronă produsă de industria românească de profil, poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 km pe oră, respectiv 200 km pe oră.

Compania Softronic, deţinută de patru persoane fizice - Ionel Ghiţă (30% din capital), Ion Gârniţă (26%), Augustin Popescu (26%) şi Oana-Adriana Miulescu (16%) -, a fost înfiinţată în 1991, la Craiova şi a încheiat anul 2012 cu afaceri de 68,6 milioane lei, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finanţe.

Citeşte mai multe ştiri pe aceeaşi temă:

Singurul tren de mare viteză construit în România a ajuns ieri în Bucureşti. Cum arată garnitura care costă 5 milioane de euro

Primul tren de mare viteză construit în România a ajuns, joi, în Gara de Nord din Capitală. Momentan, garnitura este în perioada de probe şi, cel mai probabil, va începe să circule cu pasageri din luna martie a acestui an.

FOTO Trenul electric SF construit în România a trecut cu bine testul din poligonul feroviar de la Făurei. Atinge 170 de km/oră în câteva secunde

Trenul de mare viteză este construit în premieră de firma Softronic din Craiova şi atinge 170 de kilometri pe oră. Garnitura a fost testată pe data de 24 martie cu 600 de saci de nisip, pentru a se stabili dacă îndeplineşte exigenţele de siguranţă.

Evenimente


Ultimele știri
Cele mai citite