Autostrada Pitești – Curtea de Argeș, deschisă integral circulației. De astăzi, șoferii pot circula și pe al doilea tronson

0
0
Publicat:

Începând de miercuri, 11 iunie, șoferii vor avea acces neîntrerupt pe autostradă de la București până la Curtea de Argeș, odată cu deschiderea completă a tronsonului Curtea de Argeș – Pitești. Cel de-al doilea sector al autostrăzii va fi deschis circulației.

Autostrada A1. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL
Autostrada A1. Foto: Daniel Guță. ADEVĂRUL

Autostrada Curtea de Argeș – Pitești, în lungime de 30,4 kilometri, a fost deschisă parțial în decembrie 2024, pe un sector de 15,8 kilometri.

Autostradă între București și Curtea de Argeș

Lucrările la cel de-al doilea tronson, în lungime de 14,6 kilometri, au fost finalizate, iar circulația va fi deschisă de miercuri, 11 iunie, la ora 15.00.

„În scurt timp se va putea circula pe toți cei 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 (Curtea de Argeș-Pitești)! Odată cu deschiderea ultimului sector, de 14,57 kilometri, al acestei secțiuni, între Nodurile rutiere Băiculești și Curtea de Argeș va fi posibilă circulația pe autostradă până la București (pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri)”, a transmis, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș) a fost construită prin fonduri europene și este parte integrantă a autostrăzii Sibiu-Pitești (122,11 kilometri), cuprinsă în Coridorul 4 Paneuropean (Rin-Dunăre).

„Această autostradă (tronson al Autostrăzii A1), construită prin fonduri europene, este prima care va traversa Munții Carpați și va asigura pe teritoriul României conexiunea pe axa Est-Vest (Constanța-Nădlac). În prezent, se află în construcție încă trei secțiuni ale acestei autostrăzi, între Curtea de Argeș și Boița, care au o lungime însumată de 78,8 kilometri”, a completat ministrul Transporturilor.

Șantierul Autostrăzii A1 rămâne doar în munți

Autostrada Sibiu – Pitești, aflată în șantier, cuprinde centura Sibiului, de 18 kilometri, inaugurată în 2010, și alte cinci tronsoane care însumează 122 de kilometri.

Secțiunea 1, Sibiu–Boița, cu o lungime de 13,7 kilometri, a fost deschisă traficului la finalul anului 2022. Lucrările au început în primăvara lui 2020, iar valoarea contractului a fost de 612,6 milioane lei fără TVA.

Secțiunea 2, Boița–Cornetu (video), de 31,3 kilometri, are un progres de 4,7 la sută, termenul de finalizare fiind 2028, iar valoarea contractului este de 4,2 miliarde lei fără TVA.

Secțiunea 3, Cornetu–Tigveni, cu o lungime de 37,4 kilometri, este realizată în proporție de 4,4 la sută și are același termen de finalizare, costurile ridicându-se la 5,3 miliarde lei fără TVA.

Secțiunea 4, Tigveni–Curtea de Argeș, de 9,9 kilometri, a ajuns la un progres al lucrărilor de 73,7 la sută. Termenul de finalizare este toamna anului 2027, dar lucrările ar putea fi realizate și mai devreme, valoarea contractului fiind de 1,6 miliarde lei fără TVA. Pe acest tronson se construiește și un tunel de 1,3 kilometri.

Secțiunile aflate în șantier fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații. Autostrada Sibiu - Pitești este parte a Autostrăzii A1 București - Nădlac, cu o lungime de aproape 600 de kilometri.

Ultimii 90 de kilometri din Autostrada A1, finalizați până în 2028

Primul său tronson, București – Pitești (95 de kilometri), a fost inaugurat în 1972. Ulterior, au fost deschise și alte sectoare: centura Piteștiului (2007), Sibiu – Orăștie, Orăștie – Deva, Deva – Lugoj, Lugoj – Timișoara, Timișoara – Arad și Arad – Nădlac.

În prezent, două porțiuni din drumul de mare viteză care leagă Capitala de frontiera de vest a țării au rămas nefinalizate: Autostrada Sibiu – Pitești și un sector de nouă kilometri (Holdea – Margina) din județul Timiș. Ambele se află în șantier, tronsoanele lor, care însumează circa 90 de kilometri, având termene de finalizare între 2026 și 2028.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite