Noul regulament Facebook îşi face simţite efectele. Instagram şi-a schimbat politica de confidenţialitate
0
Votul pentru noul regulament Facebook s-a încheiat cu reuşita reţelei sociale de a aplica noile reguli, iar cumpărarea Instagram s-a finalizat de ceva timp. Astfel, reţeaua socială dedicată fotografiilor şi-a modificat, acum, politica de confidenţialitate pentru a reflecta aceste două aspecte, iar integrarea totală cu Facebook este mai aproape.
Modificările politicii de confidenţiale a Instagram intră în vigoare de la 16 ianuarie 2013. Nu sunt schimbări majore, doar suficiente cât să reflecte faptul că din septembrie serviciul a intrat în posesia Facebook, companie care şi-a modificat de curând regulamentul şi care presupune că produsele afiliate au acces la baza de date şi viceversa.
Sub categoria „Distribuirea informaţiilor tale“ din politica de confidenţialitate a fost introdus un pasaj care reflectă noua strategie, informează „The Next Web“. „S-ar putea să distribuim conţinutul profilului utilizatorului şi informaţiile acestuia (informaţii obţinute prin intermediul cookie-urilor, fişierelor de autentificare, identificarea după dispozitiv, datele de localizare şi utilizare) cu cei care fac parte sau vor face parte legal din acelaşi grup de companii ca Instagram“, se arată în regulament.
Acel „conţinutul profilului utilizatorului“ înseamnă fotografiile pe care le-ai publicat, comentariile, dar şi alte materiale, cum ar fi like-urile sau certificatul unui document. Şi, desigur, referirea la alte companii ale grupului este o trimitere directă la Facebook, cea care coordonează întregul grup.
De asemenea, noua politică mai cuprinde un punct cheie. „Produsele afiliate pot folosi informaţia pentru a furniza, înţelege şi îmbunătăţi serviciul şi propriile servicii. Dar aceşti afiliaţi vor respecta alegerea pe care ai făcută în privinţa cui are dreptul de a-ţi vizualiza fotografiile.“
Iar Instagram ar putea, în curând, să afişeze publicitate la fel cum face Facebook în aplicaţiile sale şi pe site. „Există posibilitatea să le cerem companiilor de publicitate sau altor parteneri să furnizeze reclame ori servicii pe dispozitivul tău, fapt care ar putea folosi cookie-urile sau tehnologii similare plasate de noi sau de terţi“ este rândul care face referire la acest aspect.
E de bine, e de rău?
Regulamentul nou pentru Facebook a născut replici destul de radicale printre utilizatori, iar conform vechii politicii a reţelei sociale, dacă se ajungea la un anumit număr de comentarii, era declanşat referendumul. Acesta a pornit la începutul lunii decembrie, s-a încheiat pe 10, dar, după cum se întâmplă, uneori, într-o democraţie, votul s-a încheiat cu o prezenţă cu mult sub cvorumul necesar. Trebuia să voteze un procent de 30% din utilizatori, adică aproximativ 300 de milioane, iar la urnele virtuale s-au prezentat puţin peste 660.000 de utilizatori.
„Adevărul“ a prezentat cele mai sensibile puncte din regulament care acum poate fi implementat de Facebook. Instagram este unul dintre serviciile care îşi aliniază regulile după „patron“. Dar nu este cazul de bine sau rău, ci de o urmare firească. Oricare ar fi fost rezultatul votului, Instagram este în proprietatea Facebook din septembrie, iar investiţia de aproape un miliard de dolari trebuie monetizată într-un fel.