Black Friday 2013: Cum a fost „Vinerea neagră“ în al treilea an şi la dată nouă
0
Black Friday 2013 este organizat anul acesta pe 22 noiembrie. eMAG, evoMAG, cel.ro, pcgarage.ro şi alte site-uri din România au oferit produse interesante la preţuri accesibile. Avem lista completă a evenimentelor de azi şi cum s-au descurcat unele dintre cele mai cunoscute magazine.
După prima zi de Black Friday, derulată cu o săptămână mai devreme decât era tradiţional fixată, magazinele pot spune că sunt „pe negru“ şi nu „pe roşu“ în ceea ce priveşte profitul. eMAG şi-a suplimentat stocurile cu 30.000 de produse, evoMAG cu peste 5.500 de produse şi F64, cel mai mare magazin în domeniul echipamentelor foto-video, a vândut în prima parte a zilei cu o medie de 10 produse pe minut. La F64, promoţiile ţin până duminică.
În ceea ce priveşte magazinele tradiţionale, Flanco a înregistrat, până la ora 14.00, vânzări de 53 de mii de produse cu 185 de mii de oameni trecându-i pragurile celor 82 de magazine pe care le are deschise. Ca în cazul F64, promoţiile ţin până duminică. Pe de altă parte, Domo a ajuns la vânzări de 4 milioane de euro până la ora 12.00, deşi în online nu a excelat, ba dimpotrivă. A raportat vânzări foarte bune în gama electrocasnicelor mici şi mari şi în gama televizoarelor. Are 97 de magazine în reţeaua sa.
Revenind la cel mai mare magazin online, eMAG, conducerea a decis ca anul acesta să vândă şi maşini, iar astfel şi-a asigurat o premieră: cel mai scump produs vândut online în România la preţul de 45.000 de euro (maşina Mercedes-Benz Clasa E 220 CDI Sedan). Clienţii au trebuit să achite 1.000 de lei garanţie pentru maşinile comandate. Până la ora 11.20 au fost vândute toate Daciile şi 60 din cele 63 disponibile. Spre a doua parte a zilei, traficul eMAG s-a stabilizat spre o cifră de 10 de ori mai mare decât în mod obişnuit. Vânzările au depăşit 18 milioane de euro, un Black Friday mai profitabil decât cel de anul trecut, când cifra totală a fost de 12 milioane de euro (15,7 milioane de euro plus weekend). Discounturile au fost în total de 8 milioane de euro şi s-a ajuns la o vânzare fulger de 3 tablete pe secundă.
În cazul ContentSpeed informează că au fost de interes şi cărţile în reţeaua de magazine pe care le gestionează. Comanda medie a fost de 100 de lei în acest domeniu.
Serbarea consumismului, la al treilea an
Per total, în al treilea an de Black Friday, magazinele şi românii au profitat de sărbătoarea consumismului. Cei dintâi au avut grijă să nu le mai pice site-urile şi să aibă stocuri mai mari pentru cerinţele mai mari ale cumpărătorilor, ba chiar să aibă şi reduceri mai consistente, iar cei din urmă au ajuns să cumpere foarte mult, fie că au nevoie de produse, fie că nu. Black Friday nu e gata, mai continuă două-trei zile sau chiar o săptămână, în funcţie de magazine. Mai continuă chiar şi spre miezul nopţii, dar cele mai dorite produse s-au dat deja. Mai rămân unele în magazinele fizice.
Mai jos sunt două grafice din Google Trends. Nu sunt pe ziua în curs, nici pe cea de ieri, dar se observă cam care a fost interesul faţă de magazinele online şi nu numai. Desigur, se observă şi cât de interesaţi au fost românii de Black Friday în sine. Vor rămâne, desigur, şi miturile despre mărirea preţurilor înainte de a le aplica reduceri explozive. Unele au sâmburi de adevăr, altele sunt doar stereotipuri.

Ştirile zilei sunt mai jos:
Bilanţul evoMAG după Black Friday: vânzări mari după trei zile de reduceri
După Black Friday 2013, magazinele îşi fac bilanţul. A fost un an mai productiv decât precedenţii. evoMAG anunţă că a avut vânzări de peste 1,5 milioane de euro, iar comanda medie a fost de aproximativ 650 de lei.
Campania Early Black Friday, desfăşurată pe 22 noiembrie, a adus companiei QuickMobile vânzări de peste 1,2 milioane de euro. Cu peste 12.000 de produse vândute, QuickMobile a depăşit cu mult previziunile făcute pentru campania din acest an, atât din punct de vedere al volumului de vânzare, cât şi din punct de vedere al vizitatorilor.
De Black Friday 2013, F64, cel mai mare magazin online de produse şi accesorii foto-video a reuşit să vândă 14.800 de produse, cu 75% mai mult decât în 2012. Veniturile totale au fost de 9 milioane de lei.
Black Friday a început, anul acesta, pe 22 noiembrie. Oamenii au inundat site-urile retailerilor online şi au făcut cozi în faţa magazinelor. Totuşi, reducerile de Black Friday nu au ajuns la final.
REPORTAJ Black Friday: Cum a fost sărbătoarea reducerilor la cel mai mare magazin online din România
„Tu ce ţi-ai cumpărat de Black Friday?“. Dacă n-ai auzit întrebarea asta, atunci ai fost departe de oraş, departe de Internet sau pur şi simplu te-ai ascuns sub vreo piatră din munţi. Ieri, a fost Black Friday pe rit românesc. „Adevărul“ a ajuns la magazinul online care a luat sărbătoarea consumistă americană în deşert, adică la eMAG. Dincolo de nebunia din magazine, de pe site-uri, la „ground zero“ lucrurile sunt liniştite.
Iulian Stanciu, CEO şi coproprietar eMAG, glumeşte pe ideea că Black Friday, festival al consumului pe care l-a importat din SUA în 2011, ar putea deveni sărbătoare legală. O glumă care, cine ştie, se va transforma în realitate în 2018 când Stanciu se aşteaptă ca eMAG să valoreze 1,5-2 miliarde de euro.
Campania Black Friday începută pe 22 noiembrie aduce primele cifre. Pentru produsele electronice, românii au cheltuit circa 400 de lei, pe când pe echipamente foto-video comenzile au fost mai consistente.
Black Friday 2013: Flanco a vândut peste 10.000 de dispozitive mobile
Black Friday a fost de succes şi printre magazinele tradiţionale. Flanco raporteză că a avut, până la ora 14.00, 185 de mii de vizitatori şi 53 de mii de produse au fost vândute. „Vinerea neagră“ se extinde, de fapt, până duminică în 82 de magazine din ţară.
Black Friday a ajuns şi la magazinele specializate pe echipamente foto şi video. F64 Studio, cel mai mare din România, raportează vânzări de un milion de euro la ora 12.00. Iată care sunt reducerile la aparate foto şi care ar fi cele interesante.
Black Friday 2013: Vânzările magazinelor Domo au atins 4 milioane de euro până la ora 12.00
Black Friday a debutat la Domo cu vânzări de 4 milioane de euro, înregistrate până la ora 12.00 în cele 97 de magazine din reţeaua Domo Retail.
De Black Friday, până la ora 12.00, are şi evoMAG câteva cifre. Spre exemplu, a reuşit vânzări de peste un milion de euro şi se bucură de succes în alte două magazine ale grupului.
Reducerile de Black Friday au adus în oferta cel.ro numeroase laptopuri la preţuri avantajoase, accesorii mai ieftine pentru gameri dar şi televizoare şi proiectoare.
În ziua de Black Friday, eMAG a reuşit să vândă în cinci ore 60% din produsele pe care le-a avut la reducere şi aproape toate maşinile disponibile.

Black Friday IT Galaxy: Samsung Galaxy Note 3 la doar 2.400 de lei
IT Galaxy este unul dintre site-urile care participă anul acesta la Black Friday pe 22 noiembrie. Cele mai avantajoase oferte cuprind chiar un Samsung Galaxy Note 3.
Magazinul online Oktal.ro, care a lansat ofertele de Black Friday încă de la ora 00:00, a anunţat vânzări de peste 700.000 de euro doar prin comenzile înregistrate până la ora 10:00 pe www.oktal.ro. Conform oficialilor Oktal.ro, 2000 de persoane au comandat în primele 10 ore de la lansarea promoţiilor de Black Friday.
Adevărul Live de la 12.30: A început nebunia Black Friday. Cum s-au prezentat retailerii
Black Friday a început cu o săptămână mai devreme anul acesta. S-ar părea, totuşi, că retailerii au fost mai pregătiţi faţă de anii precedenţi.
Adevărul Live: Goana după chilipiruri de Black Friday. Cum s-au prezentat retailerii
Black Friday la Orange ţine până pe 1 decembrie. Produse noi în fiecare zi
Orange dă startul campaniei “Black Friday toată săptămâna” care va fi exclusiv în magazinul online şi va aduce sute de modele de produse cu reduceri de până la 100% în perioada 22 noiembrie – 1 decembrie.

Black Friday Flanco: 3.600 de tablete şi 3.500 de televizoare. Românii au cumpărat televizoare smart
Black Friday a venit şi la Flanco, în magazinele fizice. Cele mai căutate produse au fost tabletele, televizoarele smart şi ultrabook-urile. Stocurile au fost de trei ori mai mari faţă de anul trecut.
Black Friday 2013 a venit şi în magazinele offline de la primele ore ale dimineţii. Bucureştenii s-au adunat cuminţi până la deschiderea magazinelor şi au intrat pentru a-şi cumpăra tablete, televizoare sau cuptoare cu microunde.

Foto Dorin Constanda
Black Friday 2013 a început de la ora 00.00 la mai multe magazine online, printre care PCGarage, QuickMobile sau Oktal. eMAG vinde maşini, evoMAG a epuizat 65% din stocuri, iar alte magazine online vând ca pâinea caldă.
De Black Friday, magazinul Click Shop a avut zeci de pagini cu produse la reducere. Printre acestea am găsit câteva televizoare interesante, telefoane şi tablete.
Black Friday evoMAG - 9.000 de produse vândute până la ora 9 dimineaţa
Black Friday / evoMAG a epuizat 65% din stocurile de produse de anul acesta. Stocul a fost suplimentat ieri cu 13.000 de produse şi până la ora 9 au fost comandate deja 9.000 de produse.
De Black Friday, cei de PC Garage au avut la ofertă componente pentru cei care doresc să-şi îmbunătăţească PC-urile, dar şi aparate foto, tablete, dar şi smartphone-uri.
Black Friday 2013 a venit la evoMAG cu reduceri la toate categoriile de produse. Tabletele au oferte interesante, telefoanele sunt şi ele, dar aruncaţi un ochi şi pe produsele de îngrijire personală sau din categoria mama şi copilul.
Black Friday 2013 - eMAG a avut în ofertă anul acesta maşini, telefoane mobile avantajoase şi tablete la preţuri decente. De asemenea, cărţile, produsele pentru animalele de companie şi electrocasnicele mari sunt la reducere de Black Friday 2013.

Peste 4 milioane de români şi-au manifestat intenţia de face cumpărături din magazinele tradiţionale şi cele online e Black Friday, vânzările fiind estimate la 100 de milioane de euro, arată rezultatele unui sondaj realizat recent de compania de cercetare Daedalus Millward Brown.





























