Cum poţi preveni sau ameliora arsurile solare prin alimentaţie

Cum
poţi preveni sau ameliora arsurile solare prin alimentaţie

Betacarotenul este un antioxidant care protejează pielea de efectele nocive ale radiaţiilor ultraviolete. FOTO: Arhivă

Protecţia solară este esenţială atunci când mergem la plajă sau ne plimbăm prin soare, dar ştiai că există şi alimente care îţi pot proteja eficient pielea?

Ştiri pe aceeaşi temă

Pentru a preveni sau a ameliora durerile provocate de arsurile solare, specialiştii în nutriţie recomandă câteva alimente bogate în antioxidanţi care protejează pielea de radiaţiile ultraviolete.

Cartofii dulci fac parte din această categorie a alimentelor cu efect de protecţie împotiva razelor soarelui. Ei conţin amidon, compus care reduce efectul nociv al radiaţiilor, şi betacaroten, un antioxidant puternic ce previne îmbătrânirea prematură a pielii, conferă un bronz stălucitor şi de durată.

Varianta optimă este să-i consumaţi copţi, pentru a beneficia din plin de proprietăţile lor curative.



Ceaiul verde este considerat aurul lichid. Consumat rece sau cald, acest ceai este bogat în antioxidanţi care luptă eficient contra radicalilor liberi care cauzează inflamaţiile la nvelul pielii.

Potrivit unui studiu, consumul a două căni de ceai verde zilnic poate reduce semnificativ risculde melanoma, cea mai agresivă formă de cancer de piele. Trebuie să fiţi atenţi totuşi să nu depăşiţi cantitatea recomandată deoarece ceaiul verde este şi o sursă de cafeină, care deshidratează. Ceaiul de rooibos este o alternativă bună, mai ales că nu conţine cafeină dar dispune de foarte mulţi antioxidanţi cu efect protector.

Ovăzul este, de asemenea, un aliment care protejează pielea de acţiunea soarelui. Acesta conţine avenantramide, antioxidanţi care luptă cu radicalii liberi. Ovăzul este în acelaşi timp un aliment frecvent recomandat în dietele de slăbire  şi îmbunătăţeşte digestia, eliminând constipaţia şi asigurând totodată senzaţia de saţietate.

Căpşunile, afinele, guava şi kiwi sunt fructe care conţin multă vitamina C şi fitonutrienţi care acţionează ca o barieră împotriva razelor soarelui, prevenind apariţia arsurilor solare. De asemenea, vitamina C ajută la regenerarea ţesuturilor, deci accelerează vindecarea pielii.

Castraveţii conţin multă apă, care hidratează ţesuturile în profunzime, dar stimulează şi producţia de colagen, care menţine elasticitatea pielii şi are proprietăţi anticancerigene.

Roşiile fac parte din categoria super-alimentelor cu efect natural de protecţie solară. Ele conţin antioxidanţi care protejează pielea de radiaţiile ultraviolete, iar vitamina C şi licopenul hidratează pielea, menţin sănătatea inimii şi previn diabetul. Potrivit unui studiu recent, salata de roşii cu ulei de măsline consumată zilnic pe o perioadă de cel puţin trei luni protejează eficient pielea de arsurile solare.

Salata verde are aceleaşi efecte benefice, previne uscarea excesivă a pielii şi iritaţiile. De asemenea, spanacul conţine numeroase vitamine şi minerale, care au efecte pozitive asupra pielii.

Ciocolata amăruie este indicată vara pentru că are în compoziţie flavonoide, antioxidanţi care fac pielea mătăsoasă şi o protejează de soare.

Este de preferat ciocolata cu conţinut de minimum 70% cacao, câte două pătrăţele pe zi.

Precum cartofii dulci, morcovii sunt surse excelente de betacaroten, pe care organismul îl transformă în vitamina A, despre care s-a demonstrat că are rol esenţial în reducerea inflamaţiilor care cauzează arsurile solare.

Dacă deja te-ai ars la soare, oţetul este un remediu natural eficient contra usturimilor şi durerilor specifice. De asemenea, gelul de aloe vera poate grăbi regenerarea pielii şi ajută la ameliorarea simptomelor supărătoare.

Dar pentru că prevenţia este mama sănătăţii, nu neglijaţi sfaturile medicilor: evitaţi expunerea la soare între orele 11 şi 17, folosiţi cremă de protecţie solară, hidrataţi-vă cu minimum doi litri de apă zilnic şi purtaţi haine lejere în culori deschise, din material naturale, care permit pielii să respire.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările