Dieta Mayo. Un program de slăbit pe termen lung

Dieta Mayo. Un
program de slăbit pe termen lung

Legumele şi fructele stau la baza piramidei dietei Mayo

Dieta Mayo este un regim alimentar conceput de specialişti, dar şi un program de exerciţii fizice efectuate în fiecare zi. Este destinată celor care vor să slăbească şi să-ţi menţină greutatea normală pe tot parcursul vieţii.

Dieta este un program de management al greutăţii creat de o echipă de experţi în nutriţie de la Mayo Clinic, pe baza cercetărilor şi a experienţei clinice. Potrivit mayoclinic.org. regimul este conceput pentru a ajuta pacienţii să-şi ajusteze stilul de viaţă prin adoptarea unor obiceiuri de alimentaţie sănătoase. Scopul este acela de a face alegeri simple şi plăcute care să ducă la obţinerea unei greutăţi normale care să fie menţinută pe tot parcursul vieţii.

Dieta se focusează pe schimbările în rutina zilnică, pe consumul de legume şi fructe, pe interdicţia de a mânca în faţa televizorului şi pe exerciţii fizice efectuate timp de 30 de minute, în fiecare zi. Totodată, ea poate fi adaptată în funcţie de nevoile fiecăruia şi de problemele lui de sănătate.

Regimul se adresează celor care vor să piardă kilograme în urma unei diete create de profesionişti, nu vor să numere fiecare calorie sau să elimine grupe întregi de alimente, le place să consume fructe şi legume, vor să se debaraseze de un stil de viaţă nesănătos, vor să devină mai activi şi să reducă riscul de a dezvolta anumite boli asociate obezităţii.

Cu toate acestea, sfatul echipei de la Mayo Clinic este acela ca pacienţii să discute cu medicii curanţi, mai ales dacă au şi alte probleme de sănătate.

Regim alimentar în două etape

Dieta are două mari etape. Prima, mai restrictivă, care durează una-două săptămâni, este gândită pentru a declanşa pierderea în greutate – între 2,7 şi 4,5 kilograme – consumând între 500 şi 1.000 de calorii pe zi. În timpul acestei etape, pacientul se axează pe însuşirea acelor obiceiuri de viaţă sănătoasă asociate cu o greutate normală, cum sunt de exemplu să nu mănânce în timp ce priveşte la TV, să nu bea alcool, să nu mănânce în oraş şi să facă exerciţii fizice, timp de 30 de minute pe zi. În această fază este interzis zahărul care nu provine din fructe şi alimentele procesate. Pot fi consumate fructe şi legume la liber, cereale integrale, proteine vegetale şi lactate şi grăsimi sănătoase.

Piramida alimentară a dietei are la bază fructele şi legumele, apoi carbohidraţii, proteinele/lactatele, grăsimile şi, ultimul etaj, dulciurile. Dacă porţiile din grupele aflate la baza piramidei pot fi generoase, cu cât înaintăm spre vârf, porţiile devin mai mici.

Cei cărora li se pare o scădere prea bruscă a numărului de calorii o pot lua mai uşor pentru a evita starea de slăbiciune şi senzaţia de foame.

A doua etapă este cea de consolidare, odată deprinse obiceiurile de viaţă sănătoasă. Etapa are în vedere însuşirea alegerilor alimentare potrivite, dimensiunea porţiilor, planificarea meniului, acutivitatea fizică. Se esetimează că numărul kilogramelor ăierdute în cadrul acestei faze variază între 0,5 şi un kilogram pe săptămână până la atingerea nivelului dorit.

Exemplu de meniu tipic al dietei Mayo

Regimul alimentar Mayo are mai multe niveluri de calorii. Acesta este un plan pentru 1.200 de calorii pe zi.

Micul dejun: O jumătate de cană de cereale din ovăz cu o cană de lapte şi două linguri de stafide, un sfert de mango şi o băutură zero calorii.

Prânz: Cartofi dulci cu salată de legume fără ulei şi o băutură zero calorii

Cină: O felie de pizza, o cană trei sferturi de mix de fructe şi o băutură zero calorii.

Gustare: Un ardei gras feliat şi două linguri de humus.

Dulciurile trebuie limitate de 75 de calorii pe zi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: