5 paşi simpli pentru a alerga din plăcere

5 paşi simpli pentru a alerga din plăcere

Fă-ţi un plan şi ţine-te de el. După o perioadă, nu te vei mai simţi forţat, ci vei alerga de plăcere FOTO Shutterstock

Joggingul, pe lângă beneficiile asupra sănătăţii fizice, are influenţe pozitive şi asupra celei mintale. Alergatul te scapă de kilogramele în plus, dar şi de problemele cu somnul sau de episoadele stresante din viaţa ta.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Acum patru ani eram supraponderal, aveam probleme cu somnul, aveam o dietă nesănătoasă, munceam foarte mult şi eram pe punctul de a intra în criza vârstei mijlocii. M-am decis, însă, să-mi văd nepoţii şi strănepoţii crescând şi să dau un exemplu mai bun familiei mele. Aşa că m-am hotărât să alerg“, mărturiseşte Jason Saltmarsh pentru „Huffington Post“.
 
Acum, Jason este cu 20 de kilograme mai uşor, este alergător de performanţă şi chiar va alerga la maratonul din luna noiembrie ţinut la New York, SUA. El ne propune cinci strategii pentru a începe să alergăm de plăcere.
 
1. Fă-ţi un plan!
 
În primele zile, joggingul lui Jason părea mai mult un mers grăbit. „Cine mă vedea alergând zicea că-mi dau duhul pe străzile oraşului“, spune el. Totuşi, faptul că a avut un plan l-a ajutat să nu renunţe. Îşi nota fiecare ieşire, fiecare antrenament şi bifa pe calendar de fiecare dată când termina o şedinţă. 
 
Începutul este cel mai greu, deoarece te chinui să intri într-o rutină nouă şi să scapi de obiceiurile vechi. „Să-ţi faci un calendar este esenţial. Nu face compromisuri, deoarece sportul este important pentru tine şi sănătatea ta. Recomand un calendar cu zilele şi orele de antrenament, poziţionat într-un loc în care familia şi prietenii să-l vadă şi să te susţină şi chiar să te impulsioneze. Acest lucru te va motiva“, continuă Jason.
 
2. Stabileşte-ţi un scop!
 
Ţelul lui Jason a fost să reuşească să alerge cinci kilometri la o cursă. Şi-a stabilit ca termen de reuşită trei luni. Şi a reuşit. Faptul că te susţine familia, că te întreabă mereu „cât ai reuşit să alergi azi?“ este ceea ce te motivează şi, la sfârşitul perioadei impuse te simţi răsplătit. Ai grijă, însă, să nu-ţi stabileşti ţeluri greu de atins.
 
3. Mănâncă sănătos!
 
O dietă sănătoasă îţi dă energie şi te ajută să-ţi atingi scopurile mai uşor. „Am încetat să mănânc nesănătos, să-mi cumpăr gustări la serviciu. Am început să-mi aduc mâncare de-acasă pentru prânz şi m-am concentrat să reduc zahărul şi alcoolul din dietă“, adaugă Jason.
 
Impune-ţi limite: încearcă să mănânci mai multe legume la cină, încearcă să elimini deserturile măcar timp de patru săptămâni. Încearcă să elimini alcoolul din dietă, timp de câteva săptămâni şi să nu mănânci nimic care provine dintr-o cutie pe care ai instrucţiuni de încălzire la cuptorul cu microunde. Aceste mici măsuri vor avea rezultate minunate şi te vor ajuta să dai jos din kilogramele în plus.
 
4. Dormi bine!
 
Cel puţin opt ore de somn în fiecare noapte te ajută şi mintal şi fizic. Organismul are nevoie de timp să se „repare“ şi să se obişnuiască cu noul regim de antrenament. În cazul în care alergi la primele ore ale dimineţii, renunţă la serialul preferat de seara târziu.
 
5. Fii flexibil!
 
„Viaţa este imprevizibilă. Nu toată lumea răspunde la antrenament în acelaşi fel. Vei avea zile bune şi zile proaste. Asta e! Ascultă-ţi organismul şi odihneşte-te atunci când simţi că ţi se face rău“, ne sfătuieşte Jason.
 
Însă dacă într-o zi nu te simţi în stare să alergi, asta nu înseamnă că trebuie să uiţi de calendar. Respectă zilele de antrenament şi nu confunda oboseala primelor zile cu senzaţia de rău. Perseverează şi vei reuşi.
 

Citeşte şi:
 
 
Şi alergările sau, pur şi simplu, plimbările în aer liber, şi mersul pe bicicletă sunt forme de mişcare ideale pentru a scăpa de problemele de sănătate cauzate de sedentarism. Ambele sunt activităţi aerobice ritmice care tonifică musculatura şi îmbunătăţesc, în acelaşi timp, starea de spirit. Există, totuşi, câteva diferenţe, care te-ar putea face să preferi o formă de mişcare în defavoarea celeilalte.
 
 
Dependenţele de tutun şi de alcool, dar şi nevoia de cofeină, spre exemplu, pot fi tratate într-un mod simplu, ieftin şi sănătos: prin alergare, practicată zilnic, cel puţin 30 de minute.
 
 
Persoanele care vor un tonus fizic şi psihic de invidiat pot miza pe jogging. În afara numeroaselor beneficii asupra sănătăţii, alergarea este ideală pentru pierderea kilogramelor în plus.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările