Inspiraţie aviatică la Burberry

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hai­ne­le din piele cu guler mare şi cizmele foarte înalte au dominat colecţia Burberry
Hai­ne­le din piele cu guler mare şi cizmele foarte înalte au dominat colecţia Burberry

Prezentarea colecţiei lansate de casa Burberry pentru toamna viitoare, inspirată din lumea aviaţiei, a atras numeroase celebrităţi la Săptămâna Modei de la Londra şi a fost transmisă live 3D în mai multe oraşe din lume.

Colecţia semnată de Christopher Bailey a fost un amestec foarte reuşit între moştenirea casei Burberry - trenciuri, haine în stil militar - şi fuste sau rochii strâmte. Publicul care a ieşit din casă în ciuda ploii şi a ninsorii de la Londra pentru a veni la prezentare nu a fost dezamăgit.

Redactorul-şef al ediţiei americane a revistei „Vogue", Anna Wintour, a plecat la Londra special pentru show, iar din zona Hollywoodului au stat în primele rânduri actriţele Kate Hudson, Claire Danes, Mary-Kate Olsen şi Kristen Stewart. Au fost prezente şi mai multe top-modele, printre care starul anilor '60 Twiggy, britanica Erin O'Connor şi rusoaica Natalia Vodianova.

Haina lui Eisenhower, reinventată

Bailey a revigorat Burberry Prorsum, o marcă britanică de tradiţie care se bucură de o reputaţie a calităţii, dar a stagnat o vreme în lipsă de idei proaspete. După show, el a declarat că a fost inspirat pentru colecţie de o vizită pe care a făcut-o în arhivele companiei şi o schiţă a unei haine de aviator pe care a găsit-o acolo. „Voiam să fie despre moştenirea noastră", a spus el pentru Associated Press. „Aviaţia a fost inspiraţia principală a colecţiei. Am luat jachete de zbor şi de aviator şi le-am trecut prin toate etapele, de la haina scurtă la trenci. Am folosit mult material şi multe detalii."

Cizmele înalte din piele - majoritatea peste genunchi - au fost la mare preţ, iar mânecile hainelor au avut de multe ori catarame şi curele, în concordanţă cu tema militară a colecţiei. Designerul a creat haine mari din piele cu revere şi gulere supradimensionate - unele aveau chiar curele pe gulere -, dar şi un mantou alb din blană, inspirat din hainele afgane populare cu cinci decenii în urmă. Câteva dintre jachetele oliv prezentate păreau reinventări ale hainei purtate în al Doilea Război Mondial de generalul Eisenhower.

„A fost fantastic", a spus Alexandra Shulman, editor la ediţia britanică „Vogue". „Combinaţia de haine mari cu catifea şi şifon presate a fost încântătoare, un fel de haine de stradă Burberry cu sex appeal." Multe dintre fuste au avut lungime medie, ca să acopere părţile superioare ale cizmelor foarte înalte. Paleta de culoare s-a schimbat din verde în albastru la mijlocul prezentării, când Bailey a adus pe scenă o colecţie elegantă de mantouri albastre, unele cu nasturi mari aurii. Au urmat rochii seducătoare de seară, purtate tot cu jachete în stil militar. Puţinele ţinute pur feminine prezentate au fost compuse din bluze dantelate albastre şi purpurii.

Cumpărături live cu un click

„Au fost multe haine, ăsta este mesajul", a zis Tamsin Blanchard, director de stil la „The Telegraph Magazine", dar a menţionat şi că nu e sigură că hainele scurte sunt suficient de călduroase. Planul de marketing Burberry a inclus şi transmiterea live 3D a show-ului în spaţii speciale din New York, Los Angeles, Dubai, Paris şi Tokyo. În plus, clienţii de pe internet au putut să vadă prezentarea online şi să cumpere instantaneu piesele pe care le voiau, potrivit oficialilor casei de modă. „Lumea se mişcă repede", a spus designerul Bailey, explicând graba cu care Burberry a îmbrăţişat noile tehnologii.

„Poţi să cumperi cu un click în timpul show-ului." Asta înseamnă că unele amatoare de modă ar trebui să-şi ţină cardurile de credit la distanţă cât timp stau la computer şi privesc prezentarea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite