Sindicatele franceze de la Renault sunt furioase că Dacia Spring va fi produsă în China

Sindicatele franceze de la Renault sunt furioase că Dacia Spring va fi produsă în China

Prezentarea modelului Sprin a agut loc de curând FOTO AFP / Eric Piermont

Sindicatele Renault din Franţa critică dur faptul că grupul auto va produce la o uzină din China primul model electric al Dacia, spunând că este de neconceput şi că amprenta de carbon va fi mare, dat fiind că modelul este adus de atât de departe.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacia Spring are o autonomie promisă de 225 km, viteza maximă este de 125 km/h, iar preţul va porni de la aproximativ 17.000 de euro (înainte de aplicarea subvenţiilor).
 
Renault este în criză financiară şi îşi va reduce efectivele şi producţia pentru a se redresa. În acest context, sindicatele din Franţa ar vrea ca Dacia Spring să fie produsă în Franţa unde Renault produce şi modelul Zoe, cea mai vândută maşină electrică din Europa.
 
Frank Daoust, purtător de cuvânt la sindicatul CFDT spune, citat de Bloomberg, că se opune cu tărie ca Spring să fie fabricată în China şi că alegerea acelui loc de producţie ”se bate cap în cap” cu sprijinul dat de guvernul de la Paris industriei auto franceze şi cu ideea creării de locuri de muncă suplimentare în Franţa.
 
Un alt sindicat, FO, spune că amprenta de carbon va fi dezastruoasă din cauză că maşinile vor fi aduse tocmai din China.
 
Spring va fi produs la uzina Shiyan deţinută împreună cu Dongfeng şi Nissan.
 
Cei de la Dacia au explicat de ce Spring se produce în China: piaţa de acolo este cea mai mare pentru vehiculele electrice, 60% din vânzările mondiale fiind în China, arată hotnews.ro. În consecinţă, China are un ecosistem foarte bine pus la punct cu furnizori de componente şi Dacia poate ţine costurile la un nivel scăzut şi, simultan, poate aduce rapid modelul în Europa, deoarece chinezii produc rapid şi eficient.
 
Aici trebuie spus că un motiv pentru care maşina este produsă în China ţine de faptul că tot China este cel mai mare producător mondial de baterii pentru aceste maşini, în timp ce Europa este mult în urmă. Bateria costă câteva mii de euro la o maşină electrică, fiind cea mai scumpă componentă. Bateria de la Spring cântăreşte 280 kg, iar întreaga maşină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW (44 CP).

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările