Pop, despre cazul de la Caracal: STS a procedat corect, fără nicio abatere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a organizat o declaraţie de presă pentru lămurirea aspectelor vehiculate în spaţiul public cu referire la implicarea instituţiei în gestionarea apelurilor de urgenţă recepţionate în contexul tragediei din Caracal.

STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul şi în litera legii, a declarat, vineri seară, purtătorul de cuvânt al STS, Mariana Pop.

Redăm mai jos declaraţia completă:

„Doresc să transmit, în primul rând, în numele întregului colectiv al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, condoleanţe familiilor pentru pierderea suferită. Vă asigurăm că, pentru bunul mers al anchetei, neclintit, punem la dispoziţia organelor competente absolut toate documentele, înregistrările şi materialele necesare pentru aflarea adevărului.

Doresc să vă informez că Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a pus deja la dispoziţia Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt toate documentele şi înregistrările solicitate pentru efectuarea cercetărilor în acest caz.

În conformitate cu OUG nr. 34/ 2008 aprobată prin Legea nr. 160/ 2008, STS operează centrele unice pentru apeluri de urgenţă cu personal propriu, 24 din 24.

Operatorii 112 ai STS transferă apelurile de urgenţă către dispecerii agenţiilor de intervenţie. Prin agenţie de intervenţie se înţelege: Ambulanţă, SMURD, Poliţie, Jandarmerie, alte servicii publice profesioniste sau voluntare, în funcţie de urgenţa reclamată.

STS nu are atribuţii sau responsabilităţi care privesc realizarea intervenţiei.

În cazul apelului 112 în discuţie, cele 3 apeluri primite în Centrul Unic pentru Apeluri de Urgenţă Slatina au fost transferate către Dispeceratul Poliţiei Slatina, acestea având o durată de 45 de secunde, 2 minute 20 de secunde şi 1 minut 38 de secunde.

Informaţia de localizare primară în cadrul 112 este reglementată de către ANCOM, prin decizia nr. 1023/2008 atât ca format, cât şi conţinut. Nu necesită nicio prelucrare suplimentară din partea STS, cu excepţia afişării zonei transmisă de operator în aplicaţia 112.

În conformitate cu prevederile articolului 10 din OUG nr. 34 STS a procedat corect, fără nicio abatere, în spiritul şi litera legii, îndeplinind următoarele atribuţii:

-       în data de 25 iulie am primit şi înregistrat automat 3 apeluri de urgenţă care au fost localizate aşa cum prevede ordonanţa, pe cât a fost posibil;

-       am transmis operativ cazul la Dispeceratul Poliţiei Slatina, transferul realizându-se conform indexului: lipsire de libertate;

-       am înregistrat datele privind evoluţia evenimentului;

-       am centralizat, stocat şi pus la dispoziţia autorităţii competente, în speţă Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt, toate datele asociate acestui caz.

Garantăm că sunt respectate în permanenţă prevederile referitoare la protecţia datele cu caracter personal şi la funcţionarea continuă a Serviciului 112. Faţă de referirile la localizarea defectuasă a apelului precizăm, încă o dată, că informaţiile de localizare primară sunt primite în mod automat de la operatorul de telefonie mobilă, fiind afişate fără nicio prelucrare suplimentară în aplicaţia 112.

În cel de-al doilea comunicat de presă se poate observa că locul unde a fost găsită victima este la limita ariei de localizare primară, în cazul primului şi celui de-al treilea apel, iar aria de localizare primară în cazul celui de al doilea apel este diferită, ca urmare a schimbării în mod automat a celulei operatorului de către terminalul telefonic al apelantului.

Totodată, dorim să vă comunicăm că STS, în calitate de administrator al SNUAU 112, a avut şi are o preocupare constantă pentru modernizarea infrastructurii acestuia, cât şi pentru îmbunătăţirea localizării apelurilor provenite din reţelele mobile.

În acest sens, există în derulare procedura de modernizare a infrastructurii Sistemului 112 utilizându-se finanţare din fonduri europene, unul dintre obiective fiind şi îmbunătăţirea facilităţilor de localizare la momentul apelului 112.

Până la implementarea noului proiect, cu scopul îmbunătăţirii localizării, STS a dezvoltat şi, începând cu data de 15 februarie, a lansat gratuit aplicaţia Apel 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului mobil. De la momentul lansării şi până în prezent, au fost recepţionate un număr de 409 apeluri prin intermediul aplicaţiei, acesta demonstrându-şi utilitatea în toate aceste cazuri.

Acurateţea aplicaţiei este de ordinul metrilor sau zecilor de metri.

Până astăzi s-au înregistrat 32.186 descărcări ale aplicaţiei.

Ancheta Parchetului de pe lângă Tribunalul Olt este în desfăşurare şi vă asigurăm că vom furniza toate detaliile despre acest caz pentru aflarea adevărului“.

Alexandra Măceşanu, o fată de 15 ani din comuna Dobrosloveni, judeţul Olt, a dispărut miercuri, după ce a plecat spre municipiul Caracal cu o maşină "la ocazie".

Minora a sunat de trei ori la numărul de urgenţă 112, spunând că a fost sechestrată de un bărbat, însă autorităţile nu au reuşit să identifice locul în care se afla. Anchetatorii au început percheziţia domiciliară la locuinţa bărbatului de 66 de ani vineri dimineaţa, la circa 19 ore de la apelul fetei.

Bărbatul suspectat de uciderea fetei a fost identificat vineri, se află în custodia Poliţiei şi este audiat, potrivit purtătorului de cuvânt al IGPR, Georgian Drăgan, la locuinţa lui fiind identificate, în urma unor percheziţii, rămăşiţe care par a fi de natură umană.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite