Condiţii inumane în trenuri. Călătorii au deschis uşile ca să nu se sufoce. „La clasa I sunt 40 de grade, aerul nu merge, geamurile nu se deschid“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhiva
Foto: Arhiva

Condiţiile de coşmar în care trebuie să circule călătorii CFR nu mai sunt un secret pentru nimeni, iar în zilele cu temperaturi extrem de ridicate o deplasare cu trenul în România devine un adevărat test de rezistenţă. Viteza de circulaţie a trenurilor a fost redusă cu 20-30 de kilometri pe oră faţă de viteza normală pe aproape 78% din reţeaua feroviară naţională, anunţă CFR SA.

UPDATE Trenurile de călători ajung, sâmbătă seară, în Gara de Nord din Capitală, cu întârzieri şi de peste două ore, cea mai mare întârziere fiind înregistrată în cazul unui tren interregio de la Cluj-Napoca, via Craiova, şi a unei garnituri de la Păuşa (judeţul Vâlcea), via Videle. Întârzieri între două ore şi 15 minute au fost pe tot parcursul zilei, în condiţiile în care trenurile au circulat cu restricţii de viteză din cauza temperaturilor extrem de ridicate, anunţă News.ro.

Potrivit tabelei de prezentare a plecărilor şi sosirilor trenurilor de călători din Gara de Nord, cea mai mare întârziere, de 145 de minute, o are trenul interregio de la Cluj-Napoca, via Craiova, iar trenul interregio de la Păuşa, judeţul Vâlcea, via Videle, a ajuns în Bucureşti la ora transmiterii ştirii cu 130 de minute întârzire.

Întârzieri de peste 100 de minute au trenurile de la Iaşi (via Buzău) şi Drobeta Turnu Severin (via Videle).

Trenul interregio de la Timişoara Nord via Făgăraş are o întârzire de trei sferturi de oră, iar un tren de la Târgu Mureş via Deda-Braşov are 15 minute de întârziere.

„Nu a funcţionat aerul condiţionat”

Printr-un astfel de test a fost nevoit să treacă şi Sorin Psatta, profesor universitar la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării, care a povestit, într-o postare pe Facebook, cum călătoreşte spre Constanţa într-un tren, la clasa întâi, fără aer condiţionat şi ale cărui geamuri nu pot fi deschise.

„Canicula a afectat şi astăzi mersul trenurilor. Temperatura la nivelul şinelor a ajuns la aproape 60 de grade, iar trenurile merg cu 30 de kilometri pe oră mai lent decât într-o zi normală. Tot din cauza căldurii, pe ruta Constanţa-Bucureşti nu a funcţionat aerul condiţionat, iar călătorii s-au descurcat cum au putut. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în trenul Iaşi-Bucureşti. Călătorii au mers cu uşile de la vagon deschise ca să nu se sufoce”, a scris Sorin Psatta, pe facebook.

„A fost un coşmar”

CFR i-a aşteptat pe călători, în gară, cu sticle de apă. Întârzierile vor continua câtă vreme temperaturile rămân ridicate, potrivit Digi24, care a prezentat un alt caz, trenul InterRegio Iaşi-Bucureşti. 44 de grade celsius. Fără aer condiţionat, călătorii au mers timp de şapte ore cu uşile deschise la vagoane. Cei care nu au avut curaj să stea foarte aproape de uşă, au folosit pe post de evantai biletele de tren sau ziare.  Pe aproape toată reţeaua feroviară din România s-a circulat cu 30 de kilometri la oră mai încet decât în mod normal.

Dincolo de întârzieri, unele trenuri au rămas fără aer condiţionat. Chiar şi la clasa I, călătorii care s-au întors de la Constanţa s-au luptat că temperaturile insuportabile. Un turist străin a decis să renunţe la tricou pentru a se răcori.
„Nu am avut aer condiţionat deloc, foarte cald, cred că mai cald ca afară, foarte cald. Şi se dezbrăcau oamenii în tren. Era un copil care era jos, de la brâu în sus era gol. La fel nişte străini au stat lângă mine şi erau dezbrăcaţi”, spune un pasager, potrivit Digi24.

„A fost ca un coşmar. A fost foarte cald. Ca o mare saună. Am călătorit la clasa I, deci am crezut că va fi mai bine, însă de fapt a fost cea mai rea călătorie cu trenul pe care am făcut-o în România”, spune un turist.

Anunţul CFR

Viteza de circulaţie a trenurilor a fost redusă cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe aproape 78% din reţeaua feroviară naţională, anunţă CFR SA. Conform sursei citate, la ora 17:20, temperatura la nivelul şinei era de între 58 şi 60 de grade Celsius, iar viteza de circulaţie a trenurilor este limitată cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe 77,59% din reţeaua feroviară naţională. La ora 13:00 au fost introduse limitări de viteză în circulaţia trenurilor pe 37 de secţii feroviare, arată Agerpres.

CFR SA a avertizat că viteza de circulaţie a trenurilor ar putea fi redusă cu 20-30 de kilometri/oră faţă de viteza normală pe unele tronsoane, începând de marţi şi până la finele săptămânii, din cauza temperaturilor ridicate prognozate. Pe celelalte tronsoane, traficul feroviar se desfăşoară deocamdată conform graficului de circulaţie pentru ziua în curs, informează compania.

Măsurile speciale care se iau pentru siguranţa traficului feroviar în perioade caniculare vizează revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenţionare de temperaturi ridicate, însoţirea trenurilor cu personal de specialitate, în vederea identificării potenţialelor pericole, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, reducerea vitezei de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală pe anumite intervale de staţii şi avizarea permanentă a operatorilor de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) şi transmiterea operativă a intervalelor de staţii unde trebuie să reducă viteza de circulaţie.

Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA este compania care administrează infrastructura feroviară publică.

 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite