Vinurile moldoveneşti cuceresc Vestul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brandul Wine o f Moldova a fost lansat cu ocazia vizitei secretarului de stat american John Kerry la Chişinău
Brandul Wine o f Moldova a fost lansat cu ocazia vizitei secretarului de stat american John Kerry la Chişinău

Zece producători de vinuri din Moldova îşi prezintă cele mai alese licori, timp de o săptămână, în cadrul unor evenimente organizate pentru distribuitorii şi importatorii vitivinicoli americani, la Washington şi New York.

De astăzi, timp de o săptămână, zece producători autohtoni de vinuri îşi vor prezenta cele mai alese colecţii în Statele Unite ale Americii, la Washington şi New York, sub brandul unic „Wine of Moldova“, în cadrul unei serii de evenimente organizate de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV). Este vorba despre Purcari, Cricova, Chateau Vartely, Vinăria din Vale, Et Cetera, Mimi, Asconi, Albăstrele Wines, Lion Gri şi Asociaţia micilor producători de vinuri din Moldova. Reprezentanţii acestor companii vor participa la evenimente „business to business“ cu importatorii şi distribuitorii de vinuri, precum şi la degustări organizate pentru presa de specialitate.

Programul are loc cu scopul de a poziţiona oferta vinicolă moldovenească în SUA, de a promova imaginea vinurilor noastre şi de a crea oportunităţi noi de afaceri pe piaţa americană. Primii distribuitori vizaţi sunt cei din statele New York, New Jersey, Connecticut, Virginia, Maryland şi Massachusetts. Apoi, în funcţie de reuşita campaniei, producătorii moldoveni se vor întâlni şi cu distribuitorii din Boston, Miami şi Chicago.

Cum putem să vindem vinuri în SUA

Potrivit directorului ONVV, Dumitru Munteanu, piaţa de desfacere americană are o serie de particularităţi, de care producătorii noştri ar trebui să ţină cont. Astfel, din anul 2010, SUA este cea mai mare piaţă consumatoare de vin din lume, cu 3,37 miliarde de litri de vin comercializaţi anul trecut, în creştere cu 3% faţă de 2012. Cei mai mulţi băutori americani de vin sunt fie cu vârstele cuprinse între 20 şi 37 de ani, fie în marja de vârstă 50-68 de ani. Aceştia preferă segmentul de vinuri la preţuri accesibile, de 9-11,99 dolari pentru o sticlă.

„Acum, creăm o platformă comercială pentru ca ulterior să mărim volumul de exporturi de vinuri autohtone în SUA. Estimăm ca, în următorii doi-trei ani, 10-15% din exporturile pe piaţa americană să fie cu vinuri de calitate, fabricate în Moldova. Orice producător cu vin de calitate poate participa la programul «Wine of Moldova». Fiecare producător de la noi are în beci un butoi cu vin pentru rude sau pentru prieteni. Vrem ca acest vin să fie vândut la export în SUA“, a declarat Dumitru Munteanu.

Dulci şi ieftine, prost primite

Industria vitiniticolă moldovenească este reprezentată în SUA de vinurile dulci, precum Cahorul, şi demi-dulci ieftine, care sunt vândute într-un volum de 413.300 de litri pe an şi care au o reputaţie negativă printre oenologii americani. Totuşi, cea mai bună şansă de promovare a vinurilor moldoveneşti pe rafturile americanilor o reprezintă magazinele specializate, de tip „wine & liquor shop“, care sunt frecventate de cunoscători, dar nu au public larg, ca lanţuri mari.

Vor duce câte trei tipuri

„Vizita în SUA este una crucială, fiindcă avem nevoie de o substituire a pieţei, unde accesul ne este restrâns. Fiecare producător va pleca în SUA cu câte trei vinuri. Noi am ales un Traminer, un Ice wine şi un cupaj format din Rară Neagră, Merlot şi Syrah“, a spus directoarea generală a Chateau Vartely, Ludmila Gogu.

„E greu să ajungi la inima consumatorului american, dar dacă reuşeşti să promovezi un raport preţ-calitate echilibrat, afacerea devine una cu adevărat sustenabilă“, a menţionat şi Sergiu Botezatu, senior manager al USAID Moldova.

Brandul „Wine of Moldova“, lansat în UE

Potrivit directorului Oficiului Naţional al Viei şi Vinului, Dumitru Munteanu, de la sfârşitul anului cei zece producători vitivinicoli reuniţi sub brandul „Wine of Moldova“ vor fi promovaţi şi pe câteva dintre cele mai accesibile pieţe din Uniunea Europeană. „Deocamdată, au fost alese pieţele-ţintă. Este vorba de Polonia, Cehia, Slovacia şi România, ţări care înregistrează cele mai mari importuri de produse moldoveneşti din spaţiul comunitar. Acum pregătim caietul de sarcini şi conceptul campaniei cu care vom lansa brandul în ţările UE vizate“, a precizat oficialul.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite