FOTO Maşina legendară a mişcării hippie şi colecţionarii români. „Stârneşte zâmbete peste tot”

FOTO Maşina legendară a mişcării hippie şi colecţionarii români. „Stârneşte zâmbete peste tot”

Întâlnirea posesorilor de VW în parcul de aventură La Plaja Nouă FOTO Ş.Both

VW Transporter 2, numit în diferite ţări  “Bulli”, “Samba”, “Camper” sau “Kombi”, a fost primul şi cel mai de succes microbus produs de compania Volkswagen.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO

VW Transporter 2 este unul din cele mai căutate vehicule istorice din lume, fiind botezat “Hippie van”, pentru senzaţia de libertate pe care o dă călătorilor. Creatorul microbusului a fost olandezul Ben Pon, iar primul exemplar a ieşit de pe poarta fabricii din Wolfburg în 8 martie 1950.

După “Broască”, Transporter Type 2 a fost cel mai de succes vehicul al celor de la VW, fiind vândute peste 13 milioane de bucăţi. 
 
A fost maşina ideală a globetrotterilor, ţinând cont de repoartul între preţ şi calitate. Era un partener de drum de încredere şi confortabil. 
 
În cele şapte generaţii, au existat numeroase variante de caroserie a Transporterului, de la cele cu nouă locuri, la camionetă sau varianta pick-up, până la microbusul cu modul camping de locuit. 
 
Astăzi, colecţionarii din ţări avansate sunt în stare să dea mici averi pentru un “Hippie van” perfect pus la punct. În Australia, s-a vândut un astfel de model şi cu 200.000 de dolari. 


 
Medicul timişorean Ioan Dumitra este fericitul posesor a două microbusuri VW Transporter 2: un model caravană şi unul pick-up. 
 
“Pasiunea pentru această maşină a început în 2008, când eram încă student la Medicină. La finalul facultăţii voiam să plecăm într-o călătorie de un an, prin lume. Am cumpărat un VW Transporter fabricat în 1973, l-am recondiţionat în speranţa că o să plecăm, dar nu am reuşit din cauza crizei economice. Am rămas cu maşina. Maşina a costat 600 de euro. Am vândut o biciclet bună să o pot lua. Am mai băgat nişte bănuţi în ea. Am pus un motor mai mare şi am început să merg cu ea. Cea mai lungă plimbare a fost de o lună şi ceva, în Portugalia”, a povestit Ioan Dumitra. 

 
Maşina lui Dumitra a fost fabricată cu acoperişul extensibil. Are un pat sus şi unul jos, este dotat cu chiuvetă, frigider, aragaz. Îi lipseşte doar un duş. 
 
“Este o maşină care stârneşte zâmbete peste tot. Nu deranjezi pe nimeni. Poţi să parchezi în centrul vechi din ce capitală vrei tu, deşi autorulotele nu au voie în mod normal. E o maşină de aventură. Alta mai bună şi mai frumoasă nu am găsit. Modelele de după sunt mai confortabile, dar nu au acelaşi farmec”, a mai spus Ioan Dumitra.


 
Al doilea microbuz VW Transporter a ajuns în posesia medicului oarecum întâmplător.
 
“Ajutasem, la un moment dat pe cineva, să împingă maşina într-o intersecţie. După un timp, ne-am întâlnit cu totul întâmplător şi aflu de la el că vrea să plece din ţară şi dacă nu vreau eu maşina lui. Într-o săptămână i-am dat banii şi maşina a rămas la noi. Este acum maşina soţiei mele. În România mai sunt doar două asemenea modele, tip camionetă. Maşina funcţionează perfect, ne-am făcut treaba cu ea, dar e şi o apariţie inedită la întâlnirile cu colecţionarii de maşini retro. Am fost cu ea şi la evenimente în Ungaria şi Serbia”, a adăugat Dumitra.


 
Ioan Dumitra a amenajat pe raza comunei Sânmihaiu Român, la aproximativ 15 kilometri de Timişoara, un inedit parc de aventură, intitulat La Plaja Nouă. Aşa se face că pentru prima dată a devenit gazda unei întâlniri a posesorilor de VW-uri retro.
 
“A fost un timp destul de scurt, astfel că numărul participanţilor nu a fost foarte mare. Dar cu toate acestea, au venit din Bucureşti, Sibiu, Arad, Tulcea şi Timişoara. Anul viitor vom face un eveniment mai amplu. Au venit şi posesorii de VW Broască, pentru că ei sunt în aceaşi comunitate. Cei tineri preferă Broasca, cei care au deja copii, trec la dubiţă”, a mai spus Ioan Dumitra.
 



Pare greu de crezut, dar în România se mai găsesc abandonate destule maşini vechi. O poveste inedită are şi un VW Transporter descoperit pe malul unui râu, în judeţul Caraş-Severin. Maşina, fără motor, se află acum în parcul de aventură de lângă Timişoara. 

"“Maşina a fost recuperată de undeva de pe malul râului Nera. A fost îngropată în noroi până peste roată. Au scos-o cu chiu, cu vai, au săpat în jurul ei. Spre surprinderea tuturor, şasiul maşini este intactă, are o structură bună şi şi acum o să fie restaurată. Va fi o maşină foarte frumoasă. Proprietarul e de meserie tinichigiu. Doar un vopsit, te costă undeva la 1.500 de euro. Dacă vrei să faci un lucru bun, toată povestea sare de 4.000 de euro”, a adăugat Dumitra.




 











VĂ MAI RECOMANDĂM:

FOTO Parc de aventură cu un lac artificial amenajat în plin câmp. Instalaţie de schi nautic unică în vestul ţării

FOTO Una din cele două Dacii Lăstun care mai circulă azi în Timişoara. „Am reuşit să adunăm toate piesele, să o punem la punct“

Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările