De ce sunt nerecomandate, mai ales iarna, pneurile „all season“. Problema concentraţiei de cauciuc din anvelope

De ce sunt nerecomandate, mai ales iarna, pneurile „all season“. Problema concentraţiei de cauciuc din anvelope

FOTO Arhivă

Chiar dacă legea îi obligă pe şoferii români, de la 1 noiembrie, să circule cu anvelope de iarnă, la aproape o lună şi jumătate de la termenul limită unii şoferi încă merg cu anvelope de vară.

Ştiri pe aceeaşi temă

Utilizarea cauciucurilor de iarnă este obligatorie după data de 1 noiembrie. Cu toate acestea, mulţi dintre şoferi circulă şi la sfârşitul lui decembrie cu cauciucuri de vară. Unii dintre şoferi consideră că au rezolvat problema cauciucurilor de iarnă, montând pe maşini anvelope All Season.

Nicu Lăcanu, consilier de vânzări la departamentul Anvelope din cadrul magazinului de piese auto Ciclop din Timişoara susţine că şoferii ar trebui să evite cauciucurile All Season pentru că nu sunt bune nici vara, nici iarna.

„Recomandăm pentru iarnă doar utilizarea anvelopelor de iarnă. Cele All Season nu sunt nici de vară, nici de iarnă. Nu au performanţe bune nici vara, nici iarna. Au o concentraţie mică de cauciuc natural. Anvelopele de iarnă au cea mai mare concentraţie de cauciuc natural în compoziţie şi asta conferă o o aderenţă bună şi siguranţă în trafic”, a explicat Nicu Lăcanu.

Specialistul a mai arătat că şoferii ar trebui să evite să „încalţe” maşinile cu cauciucuri second-hand sau reeşapate pentru că nu se ştie cât de vechi sunt aceste anvelope, iar riscul de explozie este mare. „În cazul anvelopelor reeşapate doar calea de rulare este înlocuită. Are floare, cum se zice, adâncă, dar carcasa este de pe o anvelopă veche, nu ştim cât de veche. Nu conferă siguranţă. Mai intervine şi dezlipirea căii de rulare, dar există pericol mare de explozie”, a mai declarat Nicu Lăcanu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: