Cum au ajuns până în clasa a VIII-a elevi cu note de 1 şi 2 la Evaluarea Naţională. „O Românie plină de repetenţi nu ar arăta mai bine“

Cum au ajuns până în clasa a VIII-a elevi cu note de 1 şi 2 la Evaluarea Naţională. „O Românie plină de repetenţi nu ar arăta mai bine“

FOTO Arhivă

Mii de elevi din toată ţara au luat la Evaluarea Naţională note cuprinse între 1 şi 2. Un deputat, rector al uneia dintre cele mai importante universităţi din România, s-a întrebat cum au ajuns aceşti elevi până în clasa a VIII-a. Un inspcetor şcolar i-a răspuns deputatului.

Peste 100 de elevi din judeţul Timiş au luat la Evaluarea Naţională  note cuprinse între 1 şi 2. Rectorul Universităţii de Vest Timişoara, deputatul PNL Marilen Pirtea, a declarat că reprezentanţii Inspectoratului Şcolar ar trebui să explice cum au ajuns aceşti elevi până în clasa a VIII-a. „Cineva foloseşte aceste date din timp ca să ia măsuri. Inspectoratele îşi pun problema ce se întâmplă cu aceşti elevi, cum au ajuns ei în clasa a VIII-a? Ce măsuri pot fi luate pe parcurs pentru a elimina astfel de situaţii? Cum pot fi ajutate cadrele didactice să ajungem la o situaţie mai bună? Sunt şcoli cu rezultate foarte bune şi altele cu rezultate extrem de proaste”, a declarat deputatul Marilen Pirtea.

Inspectorul şcolar general al judeţului Timiş, Aura Danielescu, a precizat, la solicitarea „Adevărul”, că elevii care au obţinut note de 1 şi 2 la Evaluarea Naţională nici nu ar fi trebuit să ajungă să susţină examenul, fiind nevoie de o reformă prin care aceşti elevi să fie sprijiniţi să îşi găsească un drum în viaţă. „Învăţământul e gratuit şi e pentru toţi! Şi elevul de 1 şi 2 trebuia să treacă prin şcoală cumva. Poate chiar să fie un copil cu cerinţă educativă specială. Examenele nu sunt adaptate. Ele sunt unitare. Ce e rău, e că nu reuşim să-i determinăm pe părinţi să înţeleagă că ei sunt deosebiţi în felul lor şi că pot fi orientaţi spre profesionalizare, direct spre învăţământ profesional şi că nici nu ar fi nevoie să-i trecem printr-un astfel de sistem de evaluare”, susţine Aura Danielescu.


Şefa ISJ Timiş a mai spus că abandonarea pe drum a elevilor cu note de 1 şi 2 la Evaluarea Naţională nu este o soluţie. „Nu avem nevoie de ei? Nu cred asta! Nu sunt ei buni pentru societatea noastră? Doar cei cu medii peste 5? Cine poate spune asta? Ne-am gândit vreodată că ei pot avea părţi extrem de valoroase pe care ar trebui să le cultivăm, dezvoltăm, chiar dacă nu excelează la matematică şi limba română? Poate nu ei sunt problema noastră! Poate dacă am accepta că suntem diferiţi, am reuşi să-i ducem pe ei spre a fi integraţi în societate, acolo unde e nevoie de ei, unde fac faţă! Dar noi le cerem să fie buni la toate! Cred că ar trebui reformat cu adevărat sistemul educaţional. De ani de zile umblăm la programe şcolare, aranjăm şi cu toate acestea, uniformizăm. Lucrăm diferenţiat doar în scripte. Aşadar, sper, din suflet, ca şi ei, cei de 1 şi 2 să-şi găsească un loc, un rost. Nu vor ajunge cu toţii în mediul universitar, în mod sigur, dar, ajutaţi şi orientaţi, pot ajunge buni la ceva, în viaţa lor de adulţi. Chiar foarte buni! O Românie plină de repetenţi şi abandonaţi pe drum, nu cred că ar arăta mai bine”, a mai spus Aura Danielescu.  

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: