Un mare transportator din Olt renunţă să mai alimenteze de la Lukoil: „Am avut perioade când luam şi cu cisterna“

Un mare transportator din Olt renunţă să mai alimenteze de la Lukoil: „Am avut perioade când luam şi cu cisterna“

Benzinăriile LUKOIL sunt ocolite de tot mai mulţi români FOTO: Alina Mitran

Proprietarul unei firme de transport persoane, Romtimex din Slatina, a renunţat să-şi mai alimenteze flota de transport din benzinăriile LUKOIL, în ciuda relaţiilor de comerciale vechi de 15 ani. „Am avut eu o repulsie şi a fost singura soluţie pe care s-o pot fructifica“, spune Marian Taifas.

Ştiri pe aceeaşi temă

La cinci zile de la invadarea Ucrainei, patronul unei firme de transport din Slatina a anunţat că refuză să mai alimenteze autovehiculele din reţeaua de benzinării LUKOIL, deţinută de un oligarh rus. 

A luat decizia în condiţiile în care jumătate din carburantul folosit de flota de transport era de la LUKOIL - asta şi pe considerentul că una dintre benzinării se află cel mai aproape de autogara firmei. 

„De azi, flota auto de la Romtimex nu mai alimenteaza motorină din staţiile Lukoil, după o relaţie comercială de peste15 ani, şi o cifră de afaceri  considerabilă, din cauza a ceeea ce se întamplă  în Ukraina. Sîntem solidari şi nu acceptăm acest război în 2022, cu tancul, cu grenada, cu puşca în mână, să distrugem o infrastructură care s-a construit în zeci de ani, şi mai grav, pierderi de vieţi omeneşti, nevinovaţi, pentru un “om” care nu are discernământ…“, a anunţat patronul firmei pe contul său de Facebook.

Decizia ar fi adoptat-o fără să stea prea mult pe gânduri, a declarat Marian Taifas. 

„Am avut eu o repulsie şi a fost singura soluţie pe care s-o pot fructifica atunci. (...) Într-o seară m-am hotărât: de mâine nu mai alimentăm. Am pus şeful de parc să-i sune pe toţi....“, a explicat Taifas.

Schimbarea furnizorului de combustibil a necesitat noi negocieri şi stabilirea unor noi contracte. Din reţeaua de benzinării deţinută de ruşi firma alimenta aproximativ jumătate din flota de transport, însă carburantul era achiziţionat şi pentru alte domenii de activitate în care activează. 

„Am avut perioade când luam şi cu cisterna. Alimentam şi cu numerar, alimentam şi cu cardurile. Nu în permanenţă aveam în rezervoarele de la firmă, şi luam şi la camioane, şi la alte utilaje. N-aveam o regulă fixă, dar alimentam destul de la ei“, a mai spus Taifas. 

El a mai precizat că una dintre benzinării era chiar în drumul şoferilor de pe microbuzele de transport persoane, pentru a alimenta din alte reţele fiind nevoie să se abată din drum, cu consum suplimentar de timp, dar şi de carburant.

Decizia de a „sabota“ firmele ruseşti aflate pe piaţa din România au adoptat-o şi alţi români, iar reţeaua de benzinării amintită a fost printre primele vizate, foarte mulţi menţionând pe reţelele sociale că-şi vor respecta decizia chiar şi în situaţia în care LUKOIL va veni pe piaţă cu preţuri mult sub cele ale concurenţei. Sunt în schimb şi voci care pun în discuţie situaţia angajaţilor români din aceste benzinării, angajaţi care ar putea rămâne fără locurile de muncă.

Vă recomandăm să citiţi şi:

„Război“ şi pe reţelele sociale, pe tema boicotării firmelor ruseşti. „Se moare şi vă gândiţi la job-uri?!“

Oficial român: „Folosesc combustibil pentru agricultură de la Lukoil de 10 ani. Relaţiile noastre comerciale se vor opri aici“

Lukoil cere „încetarea rapidă” a conflictului din Ucraina

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările