Iaşi: Aeroporturile din est se zbat pentru supremaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşi: Aeroporturile din est se zbat pentru supremaţie
Iaşi: Aeroporturile din est se zbat pentru supremaţie

Edilii care gestionează proiectele de dezvoltare a aeroporturilor susţin că singura soluţie pentru a putea executa lucrările este concesionarea.

Moldovenii mai au de aşteptat până vor beneficia de o varietate de curse directe externe de pe cele trei piste din Iaşi, Bacău, respectiv Suceava. Autorităţile judeţene care ar trebui să se ocupe de modernizarea aerogărilor susţin că au proiecte, dar că mai greu pot face rost de bani.

Edilii spun că pentru a creşte numărul pasagerilor ar trebui modernizate şi extinse pistele pe care, în prezent, nu pot opera avioane de mari dimensiuni, amenajate aerogările, spaţiile de parcare şi zonele cargo. Deşi ştiu ce au de făcut şi au pregătit documentaţii tehnice, mai toţi oficialii se plâng că nu au fonduri la dispoziţie.

Concesionarea, salvarea aeroporturilor
Soluţia pentru a obţine zecile de milioane de euro necesare amenajării pistelor stă în concesionarea aeroporturilor. Cu toate că se ştie dinainte soluţia, la Iaşi nu există terenul necesar extinderii şi executării unei noi piste de peste 3.000 de metri. Practic, de mai bine de doi ani, autorităţile judeţene nu fac altceva decât să anunţe că întâmpină dificultăţi în obţinerea celor peste 170 de hectare de teren pentru extindere. Mai mult, nici documentaţia tehnică pentru care s-au plătit aproximativ de două milioane de euro nu este aprobată de Autoritatea Aeronautică Civilă. Aceeaşi soluţie este anunţată şi pentru aerogara de la Salcea, judeţul Suceava, pentru care lucrările de modernizare depăşesc 40 de milioane de euro.

De luna aceasta, la Bacău ar trebui să se lucreze
Până în prezent, doar Consiliul Judeţean Bacău a reuşit să atragă un investitor privat, compania Blue Air, dispus să investească 45 de milioane de euro în modernizare, iar contractul va intra în vigoare după 19 iulie.

„Am auzit că şi celelalte aeroporturi din Moldova vor să concesioneze lucrările. Se pare că autorităţile din aceste judeţe au ajuns la aceeaşi concluzie mai târziu decât mine. Din 2004 mă chinui cu proiectul de modernizare. M-am rugat să primesc bani de la Guvern pentru lucrări, dar nu s-a dat un leu”, a afirmat Dragoş Benea, şeful CJ Bacău.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite