Autostrada Lugoj - Deva „îngropată” în expertize. Deschiderea Lotului 3 va fi amânată cel puţin două luni

Autostrada Lugoj - Deva „îngropată” în expertize. Deschiderea Lotului 3 va fi amânată cel puţin două luni

Lotul 3, Autostrada Lugoj - Deva. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Aproape două luni va dura o nouă expertiză anunţată pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, chiar dacă, recent, ministrul Răzvan Cuc afirma că o expertiză tehnică a autostrăzii din vestul ţării va fi finalizată la sfârşitul lunii septembrie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Institutul de Proiectări Transporturi Auto Navale şi Aeriene (IPTANA) va realiza o nouă expertiză tehnică pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, au informat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

GALERIE FOTO

Exppertiza contractată în următoarele zile va dura aproximativ două luni, timp în care tronsonul de 21 de kilometri al „autostrăzii – muzeu” va rămâne închis, a declarat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. În funcţie de rezultaltele expertizei, CNAIR va decide ce măsuri vor fi luate pentru deschiderea circulaţiei pe acest tronson.

 

 

În 19 septembrie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi managerul CNAIR, Sorin Scarlat au organizat o mini-conferinţă pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva şi au susţinut că o expertiză a CNAIR se afla în derulare la momentul respectiv pe cei 21 de kilometri, iar rezultatele ei erau aşteptate până la sfârşitul lunii septembrie. Apoi, Compania va decide cum unde se va interveni pentru remedierea deficienţelor. „O soluţie este să putem executa în regie proprie aceste lucrări, impuse de expert, iar a doua soluţie este să găsim un antreprenor specializat pentru a le realiza”, susţinea Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR. „Nimeni nu este atât de nebun încât să nu deschidă o autostradă, dar noi, în România, nu ne dorim lucrări second-hand şi vrem ca ele să fie foarte bine realizate. Noi ne dorim să dăm în trafic aceşti 21 de kilometri de autostradă, lucru care se va şi întâmpla, dar în momentul în care se va finaliza expertiza, să ştim exact cu ce avem de-a face pe acest lot de autostradă şi ce ne-au lăsat, ca să spun aşa - greaua moştenire - a constructorului”, adăuga şi ministrul Răzvan Cuc.

Autostrada - muzeu

Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu poate fi recepţionată. Data la care va fi deschisă autostrada rămâne incertă.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: